روند مطلوب اعطای تسهیلات در بانک توسعه صادرات

مدیرعامل شیرپاشتوریزه پگاه آذربایجان غربی می گوید بانک توسعه صادرات ایران به نسبت سایر بانک های توسعه ای شرایط مناسب تری را در حوزه تامین مالی برای مشتریان در نظر گرفته است.

 شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان از واحدهای تولیدی صادرات محور موفق در حوزه لبنیات است که در سال 98 بالغ بر 4300 تن صادرات به کشورهای عراق و افغانستان انجام داده است.

 به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، این واحد سال گذشته از بانک توسعه صادرات تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کرده است؛ مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی در این باره  به خبرنگار اگزیم نیوز گفت: بانک توسعه صادرات ایران به نسبت سایر بانک های توسعه ای شرایط مناسب تری را در حوزه تامین مالی برای مشتریان در نظر گرفته است؛ شرکت پگاه آذربایجان نیز به عنوان یک واحد تولیدی صادرات محور، به منظور تامین نقدینگی برای تهیه نهاده های لازم برای تولید از بانک توسعه صادرات، تسهیلات سرمایه درگردش دریافت کرد و امیدواریم با تسویه این تسهیلات در ماه آتی، بتوانیم دوباره از این تسهیلات استفاده کنیم.

سید فضل اله قریشی اظهار داشت: با رایزنی های انجام شده با رئیس بانک توسعه صادرات استان و نیز با توجه به رشد صادراتی که شرکت پگاه استان آذربایجان غربی در سال گذشته و هدف گذاری این شرکت برای دوبرابر کردن صادرات در سال جاری، قول مساعدت در زمینه تخصیص تسهیلات سرمایه در گردش به این بنگاه اقتصادی داده شده است.

مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی گفت: صادرات محصولات لبنی این واحد تولیدی معادل 215 میلیارد ریال می شود که شامل انواع لبنیات و آبمیوه می شود.

 وی اظهار داشت: برای اولین بار این شرکت توانست خامه صادراتی را تولید و صادر کند؛ پیش از این این امکان برای شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان وجود نداشت.

قریشی با ذکر اینکه شرکت شیرپاستوریزه پگاه آذربایجان در بین مجموعه شرکت های پگاه، در بین پنج صادرکننده اول قرار گرفته، گفت: 187 تن خامه صادراتی تولید شده در این واحد تولیدی، ارزشی معادل 20 میلیارد ریال دارد که به کشورهای همسایه صادر شده است.

 وی یادآور شد: دریافت کریدور سبز را به منظور صادرات مستقیم به روسیه را در دستور کار داریم؛ لازمه اینکار انجام کارهای عمرانی در مجموعه است که پیش بینی می شود تا دو ماه آینده با خاتمه فعالیت های عمرانی مرتبط و بازدید نماینده روسیه ، این فرصت محقق کردد.

تولید و صادرات خامه منجمد و شیر کندانس در سال 99 از دیگر برنامه های شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان است که به گفته مدیرعامل این شرکت با تحقق این هدف، پیش بینی می شود در سال جاری نسبت به سال قبل صادرات شرکت دوبرابر شود، به این ترتیب صادرات این شرکت به بیش از 8000 تن در سال خواهد رسید.

 به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، چندی پیش این واحد تولیدی از سوی رئیس شعبه بانک توسعه صادرات ایران  دراذربایجان غربی به خاطر فعالیت صادراتی مطلوب در مسیر تحقق شعار جهش تولید و نیز دستاوردهای این شرکت در حوزه صادرات با اعطای لوح سپاس مورد تقدیر قرار گرفت.

 

 

 

 

کد خبر 33846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =