چرخ تولید کشور همچنان با وجود تحریم‌ها می‌چرخد

معاون اول رییس جمهوری گفت: با وجود اینکه تحریم‌ها، سختی‌های زیادی را برای مردم کشورمان بوجود آورد اما از دل این بحران‌ها فرصتی برای افزایش ظرفیت تولید و توان کشور بدست آمد و چرخ اقتصاد کشور را به چرخش درآورده است.

به گزارش اگزیم نیوز، اسحاق جهانگیری روز شنبه در مراسم بهره برداری از مرحله دوم کارخانه فولادسازی کاوه جنوب کیش در بندرعباس افزود: دشمن در سال ۹۷ گمان می‌کرد با تحریم و جنگ اقتصادی، کشور ایران را به زانو درمی آورد، امام با مدیریت صحیح و توانمندی داخلی، نقشه‌های آن‌ها نقش بر آب شد.

وی بیان داشت: آمریکایی‌ها گمان می‌کردند با تحریم نمی‌توانیم نفت و کالاهای غیرنفتی را بفروش برسانیم اما در شرایط تحریم هم صادرات کشور ادامه دارد.

معاون اول رییس جمهوری گفت: تلاش مسوولان و فعالان بخش تولید و اقتصاد کشور نیز بر صادرات مفید متمرکز است، به این شکل که ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور بازگردد.

جهانگیری ادامه داد: برای حمایت از تولید از سال ۹۷ تصمیم گرفتیم کالاهای وارداتی طبقه بندی شوند و ورود کالاهایی که در کشور تولید می‌شوند، نیز ممنوع اعلام شد.

وی به ضرورت سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز اشاره کرد و گفت: برای رونق در اقتصاد کشور نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم و باید فضای اطمینان بخش و مطمئنی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی مهیا کنیم.

معاون اول رییس جمهوری گفت: دشمنان باید با زبان احترام با مردم ما سخن بگویند زیرا تهدیدات را برنمی‌تابیم.

وی درخصوص تبعات منفی کرونا بر تولید دنیا، گفت: در شرایط کرونایی نیز با وجود رشد منفی بسیاری از کشورهای دنیا، در حوزه صنعت کشور رشد ۲ و نیم درصدی را شاهد بودیم.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان و بازدید از گمرکات استان صبح امروز شنبه وارد فرودگاه بین المللی بندرعباس شد و مورد استقبال استاندار، نماینده ولی فقیه و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، سرپرست وزارت صنعت ومعدن و تجارت، وزیران جهادکشاورزی و راه و شهرسازی، رییس کل بانک مرکزی، رییس کل گمرک ایران و رییس بنیاد مستضعفان؛ جهانگیری را در سفر یک روزه به هرمزگان همراهی می‌کنند.

افتتاح مرحله دوم فولاد سازی شرکت فولاد کاوه و بیمارستان فوق تخصصی شریعتی بندرعباس، بازدید از بندر و گمرک شهید رجایی و شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر معاون اول رییس جمهوری به هرمزگان است.

کد خبر 36314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =