بورس کالا محور مبادلات فولاد کشور می‌شود

سخنگوی هیات رییسه مجلس با اشاره به عرضه فولاد در بورس کالا بیان داشت: یکی از اهداف ما ساماندهی بازار فولاد و سوق دادن آن به سمت بورس کالا است تا بتوانیم عرضه فولاد را در بورس کالا منحصر کنیم تا همه چیز شفاف باشد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از پایگاه خبری بورس کالا، محمد حسین فرهنگی اظهار داشت: باتوجه به نوسان غیرواقعی قیمت فولاد در ماه‌های اخیر، مجلس به دنبال آن است که به طور جدی به نوسان غیرمنطقی قیمت و البته قیمت گذاری دستوری ورود کند تا رویه‌ای منطقی و عادلانه برای تولیدکننده و مصرف کننده اجرایی شود.

وی گفت: عرضه کامل فولاد تولیدی کشور در بورس کالا یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت و مجلس در ماه‌های گذشته است البته مشکل کار به آنجا بر می‌گردد که به دلیل قیمت دستوری اعمال شده، شاهد ایجاد تلاطم در بازار فولاد و سواستفاده برخی افراد بودیم که با حضور رزم حسینی وزیر جدید صمت تعاملی جدید با مجلس آغاز شده تا عرضه فولاد از طریق بورس کالا تنها محور بازار باشد تا نرخ گذاری محصولات نیز در شفافیت کامل انجام شود.

فرهنگی افزود: در اولین جلسه علنی مجلس و با توجه به شرایط فعلی بازار فولاد طرحی را آماده کرده‌ایم که به آن خواهیم پرداخت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: پنج ماده جهت تصویب از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیشنهاد شده است تا بتوانیم ناهماهنگی ها و چندگانگی‌های‌ شبکه تولید و توزیع را ساماندهی کنیم.

وی در پایان گفت: به تازگی با حضور رزم حسینی  وزیر صمت، تنظیم بازار فولاد مورد بررسی قرار گرفت و گزارش‌های وزیر مورد توجه کمیسیون قرار گرفت و به زودی اصلاحات خوبی در این حوزه اجرا می‌شود.

 

کد خبر 37657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =