صادرات ۱۸.۲ میلیارد دلاری کالا در هفت ماهه ۹۹

رئیس کل گمرک ایران از کاهش ۱۷.۵ درصدی صادرات در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت ۱۸.۲ میلیارد دلار کالا از ایران به سایر کشورها صادر شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، مهدی میراشرفی گفت: در هفت ماهه امسال، ۶۵.۵ میلیون تن کالا به ارزش ۱۸.۲ میلیارد دلار سهم صادرات کشور بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزنی ۱۷.۵ و از نظر ارزشی ۲۳ درصد کاهش داشت.

رئیس کل گمرک ایران درباره آمار هفت ماهه امسال تجارت خارجی افزود: در این مدت، بیش از ۸۵ میلیلون تن به ارزش ۳۸.۳ میلیارد دلار تجارت خارجی مورد مبادله قرار گرفته است.

وی ادامه داد: صادرات در مدت هفت ماهه امسال نسبت به ماه قبل، ۱۱ درصد کاهش داشته که امید است تا پایان سال روند عادی‌تر شود.

میراشرفی تاکید کرد: در مدت زمان مورد گزارش، سهم واردات ۱۹.۳ میلیون تن به ارزش ۲۰ میلیارد دلار بوده است که از این میزان ۱۳.۸ میلیون تن مربوط به کالاهای اساسی بوده است.

وی گفت: طی این مدت 5.8 میلیون تن ذرت وارد کشور شده است در حالی که این رقم برای مدت زمان مشابه سال قبل 5.1 میلیون تن بود.

عراق صدرنشین مقاصد صادراتی ایران شد

میراشرفی افزود: کشور‌های عراق با ۴.۸ میلیارد دلار، چین با ۴.۴ میلیارد دلار، امارات با ۲.۲ میلیارد دلار، ترکیه با ۱.۴ میلیارد دلار و افغانستان با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار مهم‌ترین کشور‌های مقصد صادراتی ایران در این مدت بودند.

رئیس کل گمرک تصریح کرد: کشور‌های چین ۵.۱ میلیارد دلار، امارات ۴.۷ میلیارد دلار، ترکیه ۲.۲ میلیارد دلار، هند ۱.۲ میلیارد دلار و آلمان یک میلیارد دلار کالا به ایران صادر کردند.

کد خبر 37767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =