پیش‌بینی بازگشت دوباره رونق به بازار سهام

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: براساس پی‌ بینی‌های انجام شده روند معاملات بورس در روزهای آینده مثبت ارزیابی می‌شود و به طور حتم دوباره شاهد رونق در این بازار هستیم.

به گزارش اگزیم نیوز،‌ "مجتبی معتمدنیا"امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به روند اصلاحی شاخص بورس اشاره کرد و افزود: به دلیل وجود نگرانی در بازار سهام برای نرخ دلار، فشار فروشی در معاملات این بازار ایجاد شده است که از سهام دلاری محور به باقی سهام حاضر در بازار ورود کرده است.

معتمدنیا به مشکلی که اکنون روند معاملات بازار را تحت تاثیر قرار داده است اشاره کرد و گفت: تعدادی نماد متوقف در بازار وجود دارد که می توانند هیجان منفی را در بازار ایجاد کنند، به همین دلیل باید هر چه زودتر تکلیف این نمادها در بازار مشخص شود زیرا از نظر بازار بازگشایی یک سری از این نمادها ریسکی که به بازار متحمل خواهد شد، به طور طبیعی اگر این ریسک از سر بازار برداشته شود معاملات آن با وضعیت بهتری همراه خواهد شد.

معتمدنیا اظهار داشت: گشایش هر یک آنها فشار فروشی را به کلیت بازار وارد می کند که پیامد آن رفتار هیجانی و توده واری از سوی سهامداران در سهام و نمادهای مختلف بازار خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: بحثی که اکنون در بازار وجود دارد، خروج روند معاملات بازار از حرکت منطقی و انجام خرید و فروش ها در بازار به صورت کاملا احساسی است، این موضوع یکی از دلایلی است که باعث شده برخی از سهام با وجود تجربه اصلاح زیادی که تجربه کردند و ایجاد شرایط تعادل در آن سهم ها، شاهد فشار فروش های سنگین در آنها باشیم.

وی به راهکارهای بهبود وضعیت بازار اشاره کرد و گفت: معاملات بازار سهام اکنون با دلار ١٨ تا ٢٠ هزار تومان در حال انجام است و به طور طبیعی قیمت سهام بعد از اصلاحی که تجربه کردند به نقطه ای از جذابیت برای خرید رسیدند، بنابراین به دلیل عقب ماندن این بازار از باقی بازارهای موازی می توان آن را بازاری مناسب برای سرمایه گذاری دانست.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بازار سرمایه اصلاح خود را در سه ماه گذشته انجام داده است؛ بنابراین نمی توان فشار فروش سنگینی را برای این بازار متصور بود.

وی افزود: در صورتی که تصمیم گیری هیجانی در این بازار انجام نشود و قوانین در خصوص معاملات بازار به صورت مرتب تغییر نکند، ثباتی در بازار حاکم می شود که پیامد آن سرمایه گذاری های جدید در این بازار خواهد بود و هیچ نگرانی در خصوص سرمایه گذاری در این بازار وجود نخواهد داشت.

معتمدنیا خاطرنشان کرد: انتظار می رود از هفته آینده معاملات بورس و سرمایه گذاری در این بازار از جذابیت بیشتری نسبت به سایر بازارها برخوردار باشد، به طور طبیعی از حجم فشار فروش در بازار کاسته و سمت تقاضا سنگین خواهد شد که با توجه به چنین اتفاق هایی، بازار  در معاملات خود به ثبات می رسد و با وضعیت رو به رشدی همراه می شود.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی، فروش سهام در بازار غیرمنطقی به نظر می رسد، گفت: سهامداران نباید به سمت عرضه سهام در بازار پیش روند، بازار باید به طور طبیعی مسیر عادی خود را پیدا کند و به سمت روزهای مثبت حرکت کند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در حوزه بازارگردانی شرکت هایی که در زیرمجموعه بنیاد مستضعفان قرار دارند ابتکاری تحت عنوان تعهد نوسان ١٠ درصدی در سهام را به کار گرفتند که پیامد آن  رویکرد مثبت بازار نسبت به سهام این گروه از شرکت ها بود. 

وی گفت: اگر دیگر سهامداران عمده در بازار بتوانند در حوزه بازار سرمایه فعال تر عمل کنند نوید روزهای بهتری از معاملات این بازار به سهامداران داده خواهد شد.

کد خبر 37810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =