عرضه کالا در سطح بازار سرعت می‌گیرد

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده برای ترخیص فوری کالاهای اساسی، ضروری و مواد اولیه تولید در گمرک، عرضه کالا در سطح بازار افزایش خواهد یافت و قیمت‌ها متعادل خواهد شد.

به گزارش اگزیم نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «صدیف بیک‌زاده» افزود: میلیون‌ها تن کالاهای موجود در گمرک، با تسهیل و استفاده از روش‌هایی از جمله استفاده از ارز صادراتی، متقاضی یا ارز تامین شده از طریق بانک مرکزی، بدون الزام به کد رهگیری ترخیص خواهند شد.

وی ادامه‌داد: در کنار اجازه ترخیص درصدی به گمرک، روند ترخیص کالاها از گمرکات تسریع خواهد شد و این موضوع موجب متعادل شدن قیمت‌ها و دسترسی مصرف‌کنندگان به کالاها می‌شود.

بیک زاده بیان‌داشت: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی، ستاد تنظیم بازار کشور بعد از ظهر دیروز جلسه ویژه‌ای را برگزار کرد و با تقسیم کار بین دستگاه‌های مختلف به‌طور قطع شاهد موثر بودن تصمیمات تنظیم بازار خواهیم بود.

وی تاکیدکرد: وظایف وزارت جهاد کشاورزی تا سطح عمده‌فروشی کالاهایی مانند مرغ و تخم‌مرغ است و محدودیت یا اعمال هرگونه صادرات این محصولات با وزارتخانه مزبور است، اما همچنان وزارت صنعت ضمن انجام وظیفه ثبت‌سفارش کالاها، در سطح خرده‌فروشی و توزیع، وظایف قبلی خود را خواهد داشت.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت گفت: در این جلسه مقرر شد ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز مطابق با وظایف خود با خروج دام زنده از کشور مقابله کند.

بیک زاده خاطرنشان‌کرد: با این تقسیم کار و تعیین شدن وظایف دستگاه‌های اجرایی با توجه به قوانین بالادستی، شاهد تنظیم موثر بازار در هفته‌ها و ماه‌های آینده خواهیم بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته با تاکید بر ترخیص سریع کالاهای اساسی در گمرکات کشور، گفت: برپایه دستور رییس‌جمهوری قرار است نسبت به ترخیص کالاهای اساسی در گمرک به فوریت اقدام شود و دراین باره هماهنگی خوبی بین وزارت جهاد کشاورزی، گمرک و بانک مرکزی انجام شده است.

کد خبر 37815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =