۲۵۰ میلیون دلار شیرینی و شکلات در نیمه نخست امسال صادر شد

مدیرکل صنایع غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری محصولات شرکت های تولیدکننده شیرینی و شکلات به خارج از کشور از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه خبر داد.

«محسن صفدری» ‌امروز ( شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود:‌ عمده این محصولات به برخی کشورهای همسایه، حاشیه خلیج‌فارس، مشترک‌المنافع (CIS) و اروپایی صادر شده است.

وی اضافه کرد:‌ پارسال حدود نیم میلیارد دلار از این محصولات صادر شده بود و اکنون این صنعت، پس از صنایع لبنی، رتبه دوم صادرات صنعت غذای کشور را در اختیار دارد.

صفدری یادآورشد: زمانی در این محصولات و همچنین تولیدات لبنی وابسته به خارج بودیم و واردات پنیر از دانمارک، بلغارستان و غیره برای رفع نیازهای داخلی انجام می‌شد، امروز اما ضمن تامین نیاز داخل، یکی از صادرکنندگان شاخص منطقه محسوب می شویم.

ممنوعیت واردات شیرینی و شکلات

وی خاطرنشان ‌کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، واردات همه انواع محصولات تولیدی کارخانجات شیرینی و شکلات به کشور را ممنوع ساخته است.

این مقام مسوول، افتتاح نخستین واحد تولید استحصال دانه کاکائو در کشور به همت متخصصان ایرانی در هفته گذشته را یادآور شد و گفت: راه‌اندازی این واحد منجر به کاهش واردات پودر و کره کاکائو به کشور خواهد شد؛ اقلامی که پارسال بیش از ۷۰ میلیون دلار صرف واردات آنها شد.

وی پیرامون راه اندازی خط تولید شرکت یاد شده با ۴۰ درصد ظرفیت در فاز نخست، تاکیدکرد: اطمینان خاطر ‌به سرمایه‌گذاران این حوزه داده می‌شود که بازار تشنه این مواد و محصولات است و نگرانی بابت فروش محصولات خود در بازار نداشته باشند.  

به گزارش ایرنا، پیشتر گمرک جمهوری اسلامی، اصلی‌ترین مقاصد شیرینی و شکلات ایرانی تا پایان تیرماه امسال را عراق با بیش از ۲۴ میلیون و ۷۲۸ هزار دلار، افغانستان با افزون بر ۲۲ میلیون و ۱۷۴ هزار دلار و پاکستان با هفت میلیون و ۴۹۹ هزاردلار اعلام کرد.

گمرک همچنین پیرامون اصلی‌ترین مقاصد صادراتی نان و فرآورده‌های غلات و بیسکوئیت در این مدت، از کشور عراق با بیش از ۵۰ میلیون و ۳۸۳ هزار دلار، افغانستان با ۲۹ میلیون و ۹۶۳ هزار دلار و پاکستان با ۶ میلیون و ۳۰۴ هزار  دلار نام برد.

 

کد خبر 38881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =