بهره‌برداری از ۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال پروژه صنعت آب و برق کلید خورد

بهره‌برداری از ۱۴ پروژه صنعت آب و برق به ارزش ۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال در سه استان با حضور وزیر نیرو و در قالب سی و دومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران آغاز شد.

به‌گزارش اگزیم نیوز، بهره برداری از ۱۴ پروژه توسط «رضا ادرکانیان» وزیر نیرو در استان‌های خراسان رضوی، سمنان و کردستان افتتاح شروع شد.

براین اساس از ۱۴ پروژه، هشت پروژه سهم استان خراسان رضوی و  پنج پروژه برای سمنان است و یک پروژه نیز در استان کردستان به بهره‌برداری رسید.

پروژه‌های استان خراسان رضوی، شامل افزایش پست ۱۳۲ کیلوولت بوعلی و خواجه ربیع، پارک آموزشی انتقال و فوق توزیع، افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت موبیل ترشیز، نیروگاه بادی ۰.۶۶ مگاواتی خرگرد، دو نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در مشهد، آبرسانی به ۴۲ روستا و برق‌رسانی به دو روستا است.

برق‌رسانی به یک روستا، پست ۶۳.۲۰ کیلوولت امیرکبیر، نوسازی پست ۶۳ شاهرود، واریانت خط ۴۰۰ کیلوولت علی‌آباد و توسعه، احداث، ‌اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع ۵ پروژه در استان سمنان افتتاح شد.

همچنین ارتقای ظرفیت نامی نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج به ظرفیت ۲۵ مگاوات تنها پروژه افتتاح شده در استان کردستان است.

 این پروژه‌ها با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه، کاهش خاموشی‌های ناخواسته، تامین برق پروژه مسکن مهر، ایجاد ظرفیت جدید برق‌رسانی، رضایتمندی مشترکان، صرفه‌جویی در آب و گاز و برق‌رسانی به ۴۵ خانوار جمعیت روستایی به بهره‌برداری رسیده اند.

«رضا اردکانیان» وزیر نیرو در هفته سی و یکم پویش هر هفته #الف ب-ایران تاکید کرد که امسال مقرر بود که در قالب پویش هر هفته#الف_ب_ایران ۲۵۰ پروژه مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور به بهره برداری برسد که در هفته سی و یکم آن تعداد ۱۵۴ پروژه به بهره برداری رسیده است.

کد خبر 38966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =