بازار سرمایه بستری کم هزینه برای تامین مالی تولید

عضو هیات مدیره انجمن مالی اسلامی تامین مالی از طریق بازار سرمایه را از کم هزینه ترین روش های تامین مالی خواند و گفت: رشد و توسعه اقتصادی یک کشور، مرهون توان تولیدی آن کشور و از عوامل تعیین کننده در زمینه تولید، تامین سرمایه است.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، سیدعلی حسینی در ششمین همایش انجمن مالی اسلامی گفت: تامین مالی از طریق بازار سرمایه  مستلزم جلب اعتماد سرمایه گذاران، ایجاد امنیت سرمایه گذاری و حمایت و حفاظت از حقوق سرمایه گذاران است.

وی مهمترین دلیل اهمیت حقوق سرمایه گذاران را افزایش سهم بازار سرمایه در نظام تامین مالی عنوان کرد و افزود: افزایش کارایی و نقدشوندگی بازار سرمایه، پاسخگویی بیشتر مدیران و افزایش قابلیت اعتماد به بازار سرمایه، رشد سرمایه گذاری در اوراق بهادار و کاهش تمرکز مالکیت و جذب سرمایه گذاری خارجی از اهم دلایل حفظ حقوق سرمایه گذاران است.

حسینی وضعیت ایران در شاخص حمایت از سرمایه گذاران خرد را نامطلوب دانست و گفت: از مهمترین چالش های موجود برای حمایت از حقوق سرمایه گذاران، عدم پاسخ خواهی از سوی سرمایه گذاران است؛ عموم سرمایه گذاران پاسخ خواهی مناسب ندارند و در واقع شناخت کافی از تاثیر پاسخ خواهی ندارند.

رئیس هیئت مدیره شرکت سمات گفت: ضروری است برای حمایت بیشتر از سرمایه گذاران، شفافیت بیشتری در قوانین وجود داشته باشد؛ نظارت مستقل و مداوم نهادهای قانون گذار و ضمانت اجرای قوانین در این مسیر کارگشا خواهد بود.

وی تقویت قوانین و ساز و کارهای مبارزه با جرایک و نیز بازنگری و اصلاح مقررات را برای پوشش هرچه بیشترچتر حمایت از سرمایه گذاران ضروری دانست و اظهار داشت: به منظور تداوم این حرکت،  باید اقدامات قضایی لازم با متخلفان صورت پذیرفته و در این رابطه فرهنگ سازی شود.

حسینی پیامدهای ناشی از به کارگیری راهبردهای یادشده را تشریح کرد و گفت: توسعه بین المللی، رشد اقتصادی و رشد بازار سرمایه از نتایج قطعی حمایت از حقوق سرمایه گذاران خواهد بود.

کد خبر 39057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =