الزام استفاده از مصالح استاندارد در ساخت وسازهای طرح اقدام ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: الزام استفاده از مصالح استاندارد از موضوع‌هایی است ‌که در ساخت وسازهای طرح اقدام ملی به جد مدنظر سازمان ملی زمین و مسکن است.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «علی نبیان» افزود:  ارتقای نظارت‌های فنی و اجرایی و الزام آن از مقیاس نظارت‌های عالیه تا تعریف ناظر مقیم در پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن از راهکارهای اصلی جهت اطمینان از رعایت مباحث مقررات ملی ساختمان است.

وی ادامه داد: جهت رعایت ایمنی در ساخت و ساز دو موضوع رعایت مباحث مقررات ملی ساختمان و استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد ملاک عمل قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، خاطرنشان کرد: تولید مصالح ساختمانی با استانداردهای بین‌المللی و ملی باید از اولویت‌های بخش ساختمان تلقی شود تا مبنایی برای ساخت و سازهای ایمن در کشور باشد.

وی ادامه داد: الزام استفاده از مصالح استاندارد از موضوع‌هایی است که در ساخت و سازهای طرح اقدام ملی به جد مدنظر سازمان ملی زمین و مسکن است و همچنین الگوسازی آن نیز از وظایف ذاتی سازمان ملی است که در اساسنامه نیز بدان اشاره شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص موقعیت احداث ساختمان‌های طرح اقدام ملی از منظر ایمنی در برابر مخاطرات طبیعی و توجه به شرایط زیست‌محیطی، گفت: در مطالعات طرح‌های جامع و تفصیلی شهرها با توجه به مسیر تصویب این طرح‌ها و با حضور دستگاه‌های اجرایی مربوط، موضوع‌های متعدد جغرافیایی، اقلیمی و شرایط محیطی مورد تاکید و توجه است و در فرآیند تصویب طرح‌ها، موضوع‌هایی از جمله ایمنی در برابر زلزله، ایمنی در برابر خطر سیلاب، پدافند غیرعامل در طرح‌های توسعه شهری، مدنظر قرار می‌گیرد.

نبیان افزود: با توجه به اینکه طرح اقدام ملی مسکن زیرمجموعه طرح‌های کالبدی اجتماعی از طرح‌های توسعه شهری است تبعا متاثر از مطالعات طرح‌های بالادست تهیه و اجرایی شده است و ملزم به رعایت اصول و چهارچوب‌ها و ضوابط طرح‌های مذکور در حوزه مطالعات اقلیمی، جغرافیایی و طبیعی خواهد بود.

طرح اقدام ملی مسکن، پروژه دولت برای خانه‌دار شدن مناسب مردم در نقاط مختلف کشور است که عملیات ثبت نام آن از اسفند سال ۱۳۹۸ آغاز شد.

کد خبر 39078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =