کاهش ۲۰ درصدی در مصرف برق با اصلاح سیستم روشنایی

سخنگوی صنعت برق گفت: اصلاح سیستم روشنایی در بخش خانگی ۲۰ درصد کاهش مصرف به همراه دارد.

به گزارش اگزیم نیوز مصطفی رجبی مشهدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: حدود ۳۰ درصد مصرف انرژی در بخش خانگی مربوط به سیستم های روشنایی در طول سال است.

وی ادامه داد: مشترکان می توانند  این میزان مصرف انرژی را با بکار گرفتن تدابیر مناسب کاهش دهند.

رجبی مشهدی استفاده از لامپ های کم مصرف ال.ای.دی را یکی از راهکارهای مناسب برشمرد و خاطرنشان ساخت: استفاده نکردن از لامپ در نقاطی که نیاز به روشنایی دائمی ندارد راهکار دیگری برای کاهش مصرف است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران ادامه داد: بکارگیری سیستم های هوشمند روشنایی نیز کمک بسیار خوبی برای کاهش مصرف انرژی در بخش روشنایی یک ساختمان است.

وی افزود: خداحافظی با وسایل پرمصرف و جایگزینی آنها و با کمی هزینه باوسایل پربازده نیز راهکار مناسبی است که می تواند صرفه جویی قابل ملاحظه ای به همراه داشته باشد.

سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکان اگر بتوانند ۱۰درصد در مصرف کاهش ایجاد کنند این کاهش کمک بسیار خوبی به پشت سرگذاشتن بدون دغدغه پیک سال آینده خواهد بود.

رجبی مشهدی ادامه داد: اکنون به ازای هر کیلوات ساعت برق ۱۵۰ تومان هزینه می شود و این درحالی است که فقط نیمی از آن از مشترکان دریافت می شود.

وی بر ضرورت مدیریت مصرف از سوی مشترکان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: مدیریت بهینه مصرف کمک خواهد کرد از شدت مصرف انرژی که اکنون روند نامناسبی در کشورمان دارد کاسته شود.

به گزارش ایرنا، اکنون حدود ۳۰ میلیون مشترک صنعت برق در کشور وجود دارند. در حالی که در هیچ یک از کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی، با وجود آب و هوایی به مراتب سردتر از ایران، میزان مصرف انرژی به ازای هر متر مربع در بخش خانگی از ۱۰۰۰ مگاژول تجاوز نمی‌کند، در ایران این میزان ۱۶۵۰ مگاژول است که نشانگر مصرف نادرست انرژی در کشورماست.

  •  
  •  

 

 

کد خبر 39086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =