تخصیص مشوق صادراتی به زیرساخت تجاری در استان‌های مرزی

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به استقبال سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به ویژه استان‌های مرزی از طرح پرداخت مشوق‌های صادراتی، گفت: تاکنون ۴۷ طرح زیرساختی به دبیرخانه کارگروه مشوق‌های صادراتی ارسال شده است.

به گزارش اگزیم نیوز از سازمان توسعه تجارت ایران، «احسان قمری» اظهار داشت: طرح‌های ارسال شده سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، پس از بررسی می‌شود و در صورت دارا بودن ضوابط و شرایط بسته حمایت از صادرات غیرنفتی، بودجه مشوق‌های صادراتی تخصیص داده خواهد شد.

وی افزود: لازم است پروژه‌های زیرساختی توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده و موضوع کمک نیز در  کارگروه توسعه صادرات استان به تصویب رسیده باشد.

قمری تصریح کرد: کمک‌های سازمان جهت توسعه و تجهیز آن دسته از پایانه‌های صادراتی و مراکز نمایشگاهی پرداخت خواهد شد که دارای مجوز سازمان توسعه تجارت ایران بوده و موضوع کمک در کارگروه توسعه صادرات استان به تایید رسیده باشد.

دبیر کارگروه مشوق‌های صادراتی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال مدارک و مستندات مربوط به زیرساخت‌های صادراتی ۱۵ دی‌ماه است، تاکید کرد: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به عنوان دبیرخانه کارگروه توسعه صادرات استان‌ها با هماهنگی دفاتر معین استان‌ها در سازمان توسعه تجارت ایران، نسبت به تکمیل و ارسال مدارک و مستندات اقدام کنند.

پیش از این اعلام شده بود بخشی از بودجه مشوق‌های صادراتی به حمایت از احداث، تجهیز و راه‌اندازی زیرساخت‌های تجاری به ویژه در استان‌های مرزی تعلق خواهد گرفت.

فرآیند تشکیل پرونده و پرداخت مشوق‌های صادراتی در حوزه زیرساخت شامل ارائه طرح توجیهی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی به کارگروه توسعه صادرات استان، تایید و تصویب طرح و مجری در این کارگروه با حضور تمام اعضا و در نهایت اعلام به سازمان توسعه تجارت ایران است.

پرداخت مشوق‌های صادراتی در دو قالب کمک بلاعوض و کمک سود تسهیلات بانکی از انجام پروژه و تایید موارد صورت خواهد پذیرفت.

کد خبر 39104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =