صادرات ژاپن برای بیست و چهارمین ماه متوالی افت کرد

صادرات ژاپن تحت تأثیر تقاضای بین‌المللی ضعیف با وجود بحران کرونا، برای بیست و چهارمین ماه متوالی افت کرده است که این طولانی‌ترین توالی افت صادرات در تاریخ این کشور است.

به گزارش اگزیم نیوز از شین‌هوا، طبق گزارش جدید دولت ژاپن صادرات این کشور تحت تأثیر تقاضای بین‌المللی ضعیف با وجود بحران کرونا، برای بیست و چهارمین ماه متوالی افت کرده است که این طولانی‌ترین توالی افت صادرات در تاریخ این کشور است.

طبق گزارش وزارت مالی ژاپن صادرات این کشور در ماه نوامبر با افت صادرات خودرو به اروپا و خاورمیانه و افت صادرات سوخت دیزل به استرالیا، ۴.۲ درصد افت کرده و به ۶.۱۱ تریلیون ین (معادل ۵۹.۱۳ میلیارد دلار) رسیده است.

طبق داده‌های این وزارت‌خانه صادرات خودرو ۳ درصد و صادرات قطعات یدکی خودرو ۲.۹ درصد سقوط کرده‌اند در حالی که در ماه قبل به ترتیب ۳ درصد و ۴ درصد رشد کرده بودند.

در ماه نوامبر واردات ژاپن ۱۱.۱ درصد سقوط کرد و به ۵.۷۵ تریلیون ین (معادل ۵۵.۶۵ میلیارد دلار آمریکا) رسید. این نوزدهمین افت متوالی واردات این کشور بود.

در ماه نوامبر مازاد تجاری ژاپن به ۳۶۶.۷۷ میلیارد ین (۳.۵۵ میلیارد دلار) رسید و نسبت به ماه گذشته کاهش یافت. با این حال این پنجمین ماه متوالی‌ای است که ژاپن به مازاد تجاری دست پیدا می‌کند. چین و ایالات‌متحده به ترتیب اولین و دومین شریک تجاری بزرگ ژاپن باقی ماندند.

کد خبر 39155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =