گذرگاه‌های رسمی ایران و پاکستان به سه مرز افزایش می‌یابد

مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به افزایش مرزهای رسمی ایران و پاکستان، گفت: گذرگاه‌های رسمی میان دو کشور از یک مرز به سه مرز تا فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۹۹) افزایش می‌یابد.

به گزارش اگزیم نیوز از سازمان توسعه تجارت ایران، «سیدرضا سیدآقازاده» اظهار داشت: براساس دستور نخست وزیر پاکستان، تا فوریه سال آینده میلادی با باز شدن مرز پیشین‌مند شمار گذرگاه‌های رسمی دو کشور به سه مرز می‌رسد که تاثیر قابل توجهی در افزایش مناسبات تجاری بین دو کشور خواهد داشت.

وی افزود: علاوه بر این، با پیشنهاد ایران برای گسترش بازارهای مرزی بین دو کشور، طرف پاکستانی نیز با ارسال متن تفاهم‌نامه گسترش بازارهای مرزی، تاسیس ۶ بازار مرزی بین دو کشور را مطرح کرده است.

مدیر کل دفتر آسیا و اقیانوسیه خاطرنشان کرد: با حضور هیات پاکستانی در ریمدان، دو طرف مذاکرات خود را بر روی متن تفاهم‌نامه انجام خواهند داد.

روز شنبه ۲۹ آذرماه با حضور مسئولان رسمی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، مرز ریمدان در شهرستان دشتیاری و در ۱۲۰ کیلومتری بندر مهم چابهار افتتاح شد که پس از میرجاوه، ریمدان به عنوان دومین مرز رسمی فعالیت خود را برای تجارت آغاز کرد که پیش از این مانند پیشین، کوهک و جالق به صورت بازارچه فعال بود.

در هشت ماهه نخست امسال بیش از یک میلیون و ۷۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۷۰۸ میلیون دلار تبادل تجاری انجام شده است که سهم صادرات به پاکستان یک میلیون و ۵۳۸ هزار تن به ارزش ۵۹۰ میلیون دلار و سهم واردات از این کشور نیز ۱۲۰ هزار تن به ارزش ۱۱۸ میلیون دلار بوده است.

انواع سوخت مایع و گاز، مصالح ساختمانی، میوه و صیفی‌جات، مواد غذایی، لوازم آشپزخانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، خشکبار، سنگ، ظروف و لوازم یدکی ماشین آلات عمده کالاهای صادراتی ایران به پاکستان است.

کد خبر 39167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =