کرونا مانع حضور خارجی ها در نمایشگاه لوازم‌خانگی

دبیرکل انجمن لوازم خانگی گفت: امسال متاثر از پاندومی کرونا، بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و بدون حضور خارجی‌ها و بازدیدکنندگان مردمی برگزار می‌شود.

"عباس هاشمی" امروز (دوشنبه) در نشست خبری افزود: بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی پس از انجام هماهنگی‌های لازم با ستاد ملی مقابله با کرونا، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در متراژ ۱۶ هزار مترمربع و با حضور ۱۷۵ واحد تولیدی داخلی، بدون حضور خارجی‌ها برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: این نمایشگاه چهار روزه از روز جمعه آینده (پنجم دی‌ماه) آغاز خواهد شد و با حضور بازدیدکنندگانی از صنایع و واحدهای صنعتی تا دوشنبه (هشتم دی‌ماه) ادامه خواهد یافت.

هاشمی خاطرنشان‌کرد: این نمایشگاه، با توجه به متراژ و حضور واحدها، بزرگترین نمایشگاه برگزار شده از ابتدای امسال تاکنون محسوب می شود.

وی گفت: با وجود درخواست این انجمن از کارگزاری نمایشگاه‌ها در کشورهای چین و ترکیه، اما به دلیل محدودیت‌های پروازها و مشکلات قرنطینه، در نمایشگاه امسال شاهد حضور خارجی‌ها نخواهیم بود.

دبیرکل انجمن لوازم خانگی خاطرنشان‌کرد: با هماهنگی شرکت سهامی نمایشگاه های بین‌المللی ایران، همزمان با برگزاری فیزیکی این نمایشگاه، نمایشگاه مجازی برای واحدهایی که موفق به حضور نشده یا بازدیدکنندگان فراهم شده و در تلاشیم تا طی چهار روز برگزاری نمایشگاه، وبیناری با حضور مسوولان و تولیدکنندگان و صنعتگران داشته باشیم.

وی تاکید کرد: با استقرار تونل‌های ضدعفونی در ورودی سالن‌ها، استقرار تیم‌های پزشکی و اورژانس، مواد ضدعفونی‌کننده، الزام به ماسک زدن افراد و همچنین رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در زمان غرفه‌سازی، پروتکل‌های بهداشتی مدنظر ستاد ملی مقابله با کرونا به‌طور کامل رعایت خواهد شد و حضور ناظران مختلف را برای مدیریت کنترل‌شده تعداد بازدیدکنندگان در هر لحظه خواهیم داشت.

هاشمی، از حضور برخی شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین قطعه‌سازان مرتبط با صنایع لوازم‌خانگی در این دوره از نمایشگاه خبر داد.

گفتنی است، بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۲ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۱۰۰ دستگاه انواع یخچال و ‌فریزر، ماشین لباس‌شویی و تلویزیون از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه است.

در هشت ماه گذشته، یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه یخچال و فریزر در کشور تولید شد که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۲۹.۲ درصدی نشان می‌دهد.

مطابق این آمارها، در هشت ماهه امسال ۶۶۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه ماشین لباس‌شویی توسط کارخانجات داخلی تولید شد. تولید یاد شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۸.۲ درصدی داشته است.

تولید انواع تلویزیون در این مدت با رشد ۶۲.۵ درصدی پیشتاز شد و به ۸۰۱ هزار و ۶۰۰ دستگاه رسید.

با این حال، در تولید کولر آبی افت ۱۱.۲ درصدی در هم‌سنجی با سال گذشته به ثبت رسید و تولیدکنندگان داخلی ۷۵۸ هزار و ۲۰۰ دستگاه از این محصول تولید کردند.

کد خبر 39168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =