کاهش ۱۰هزار تومانی قیمت گوشت گوسفندی

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران گفت: قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه با ۱۰ هزار تومان کاهش به ۱۱۵ هزار تومان رسیده به طوری که قیمت این کالا طی روزهای گذشته حدود ۱۰ هزار تومان کاهش یافته است.

به گزارش اگزیم نیوز، علی اصغر ملکی با اشاره به اینکه بحث عرضه و تقاضا در تعیین قیمت گوشت بسیار مؤثر به شمار می رود؛ اظهار داشت: بازار گوشت با رکود مواجه بوده به طوری که تقاضا کاهش و عرضه افزایش یافته است.

این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: با اینکه در اوایل ماه قرار داریم اما خریدهای شب یلدا، توان مردم را کاهش داده به همین دلیل تقاضا برای خرید گوشت نزول کرده است.

ملکی با بیان اینکه مسئولان مربوطه تلاش‌های زیادی برای کنترل قاچاق دام از کشور انجام داده‌اند، گفت: علاوه بر این در مناطق هم مرز آذربایجان غربی با  عراق که دارای مسیر صعب‌العبوری است، بارش  برف سنگین امکان انتقال دام را به آن سوی مرزها ناممکن کرده است.

وی درباره شرایط بازار طی روزهای آینده، افزود: اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند؛ اعداد و ارقام چندان جابجا نمی‌شود البته در دی ماه چون هوا سردتر می‌شود مصرف محصولات پروتئینی نیز بالا می‌رود و همین امر ممکن است باعث نوسانات جزئی در قیمت گوشت شود.

 

 

کد خبر 39249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =