تسهیل و تسریع ایفای تعهدات ارزی روند مثبتی دارد

معاون وزیر صنعت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: اجرای مفاد مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی در زمینه تسهیل و تسریع ایفای تعهدات ارزی روند مثبتی را پشت سرگذاشته است.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز از سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم در نشست کمیته اقدام ارزی با اشاره به اقدام ها و پیگیری های وزیر صنعت، معدن و تجارت برای اجرایی شدن این مصوبه، توضیح داد: فرآیندهای اجرایی مصوبه های ستاد هماهنگی اقتصادی با همکاری گمرک ایران‌، سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی ایران در حال تدوین بوده و با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و همچنین جلسات فوق‌العاده کمیته اقدام ارزی دراین زمینه اقدام می‌شود.

وی افزود: براساس فراهم شدن هرچه سریع‌تر زیرساخت‌ها توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، افزایش سرعت بازگشت ارز حاصل از صادرات را مشاهده خواهیم کرد.

مسوول کمیته اقدام ارزی خاطرنشان کرد: تاکنون فرآیند اجرایی رفع تعهدات ارزی صادرات مرزنشینان و پیله‌وران، صادرات از محل ورود موقت و انتقال کالا به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نهایی و ابلاغ شده و سایر موارد نیز در اسرع وقت اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تأکید مجدد بر سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه تسهیل و تسریع در فرایند ایفای تعهدات ارزی گفت: حرکت در این مسیر، جز با همکاری تمامی بخش‌ها میسر نخواهد شد.  

جلسه کمیته اقدام ارزی سازمان توسعه تجارت ایران با حضور اعضا و همچنین افرادی از سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و معاونت صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای امسال، سازمان توسعه تجارت و بانک مرکزی مهلتی را برای صادرکنندگان به منظور بازگرداندن ارز حاصل از صادرات در سال های ۹۷ و ۹۸ تعیین کردند که در غیر این صورت کارت بازرگانی آنان تعلیق خواهد شد.

بررسی ها نشان می دهد تا پایان شهریورماه امسال ۳۵ میلیارد یورو ارز صادراتی به چرخه اقتصادی کشور بازگشت، اما ۱۶ میلیارد یورو باقی ماند که پیگیری برای پرداخت آن در دستور کار قرار دارد.

آبان ماه نیز بانک مرکزی در بخشنامه ای اعلام کرد صادرکنندگان می توانند به شیوه تهاتر و ارز متقاضی اقدام به ایفای تعهدات ارزی خود کنند.

 

 

کد خبر 39328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =