لوازم خانگی ارزان نمی شود

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: در حال حاضر بازار این محصولات با کمبود مشتری مواجه است و شرایط هر روز بدتر از قبل می‌شود لذا نباید انتظار کاهش قیمت ها را داشت.

به گزارش اگزیم نیوز؛ احمد پازوکی با اشاره به رکود شدید حاکم بر بازار لوازم خانگی تاکید کرد: در حالی که مردم توان خرید ندارند و منتظر کاهش قیمت‌ها هستند؛ شرکت‌های پتروشیمی تولیدات خود را تا ۱۰ درصد گران کرده‌اند بنابر این نمی توان انتظار کاهش هزینه تولید و قیمت تمام شده را داشت.

 وی ادامه داد: فروشنده مجبور است فروشگاه خود را همواره باز نگه ‌دارد و نمی تواند بعد از سالها فعالیت در این بخش، به دنبال تغییر شغل باشد بلکه با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد کشور، فروشندگان لوازم خانگی تنها باید خود را با شرایط فعلی تطبیق دهند تا از این دوران گذر کنیم.

پازوکی گفت: در حال حاضر همه چیز به قدرت خرید مردم بستگی دارد. فروشندگان دخالتی در تعیین قیمت‌ها ندارند بلکه این تولیدکننده است که نرخ را تعیین می‌کند.

وی اجاق گاز، یخچال فریزر، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی را از جمله محصولات پرفروش بازار ذکر کرد و درباره قیمت های این کالاها در بازار، اظهار داشت: برای مثال قیمت یخچال فریزر بین ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تا حدود ۱۴ میلیون تومان، ساید بای ساید حدود ۲۴ تا ۵۰ میلیون تومان، لباسشویی هم بین ۷ تا ۱۴ میلیون تومان، ظرفشویی ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان، جاروبرقی بین ۲ تا ۳ میلیون تومان و اجاق گاز هم بین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۱۰ میلیون تومان در نوسان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به کمبود و گرانی قیمت مواد اولیه گفت: تا زمانی که مواد اولیه با قیمت مناسب به دست تولیدکننده نرسد نمی‌توان انتظار کاهش قیمت ها در بازار را داشت.

کد خبر 39363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =