کاهش صادرات گاز ایران به عراق

عدم پرداخت صورتحساب‌های گاز خریداری شده از ایران باعث شده این کشور صادرات خود به دومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک را تا روزانه ۵ میلیون مترمکعب پایین بیاورد.

به گزارش اگزیم نیوز از بلومبرگ، ایران میزان صادرات گاز طبیعی به عراق را به خاطر عدم پرداخت صورتحساب‌های این کشور کاهش داد. به این ترتیب، احتمال کمبود بیشتر برق در بغداد و سایر شهرهای بزرگ عراق افزایش می‌یابد.

 احمد موسی سخنگوی وزارت برق عراق در گفت‌وگویی گفت: ایران از دو هفته پیش صادرات گاز به عراق را که برابر با ۵۰ میلیون مترمکعب در روز بود پایین آورده و حالا عراق تنها روزانه ۵ میلیون مترمکعب گاز از ایران دریافت می‌کند.

 وی اضافه کرد دولت ایران اعلام کرده عرضه گاز به عراق را از روز یکشنبه تا سه میلیون مترمکعب در روز پایین می‌آورد اما این اقدام هنوز اجرایی نشده است.

 عدم پرداخت صورتحساب‌های گاز خریداری شده از ایران باعث شد این کشور صادرات خود به دومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک را پایین بیاورد. عراق حدود ۲.۷ میلیارد دلار به ایران بدهکار است.

رضا اردکانیان، وزیر نیروی ایران، روز سه شنبه با مقامات عراقی در بغداد دیدار می‌کند تا در مورد این مساله گفت‌وگو کنند.

 احمد موسی گفت تولید برق در عراق در نتیجه کاهش عرضه گاز ایران حدود ۷ گیگاوات پایین آمده است. بغداد و سایر مناطق مرکزی عراق ضربه سختی از کمبود برق خورده‌اند.

 وی اضافه کرد با وجود اینکه عرضه گاز ایران به عراق مختل شده ولی واردات برق همچنان مانند قبل ادامه دارد.

کد خبر 39375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =