افزایش ۵۲ درصدی تولید لوازم خانگی با حذف برندهای خارجی

عضو انجمن لوازم خانگی با اشاره به افزایش ۵۲ درصدی تولید لوازم خانگی با حذف شرکت‌های خارجی، گفت: برای تحق جهش تولید باید قوانین دست و پاگیر اداری در بخش تولید حذف شود.

به گزارش اگزیم نیوز؛ مهدی حاجی‌یوسفی با بیان اینکه صنعت لوازم خانگی یکی از مهم‌ترین صنایع غیرنفتی در کشور محسوب می‌شود و بعد از صنعت خودرو بزرگترین صنعت کالای مصرفی در کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت: تشدید تحریم‌ها و خروج برندهای خارجی از ایران باعث شد که طی سال جاری شاهد رشد ۵۲ درصدی تولید لوازم خانگی در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل باشیم به طوری که طی ۶ ماهه اول امسال حدود یک میلیون و ۲۶۴ هزار قلم لوازم خانگی در کشور تولید شده که تقریباً در تولیدهمه محصولات این رشد به وجود آمد.

وی با اشاره به سهم ۱.۵ درصدی صنعت لوازم خانگی از تولید ناخالص داخلی، گفت: با خروج سهم ۷۰ درصدی شرکت‌های خارجی از صنعت لوازم خانگی ایران، پتانسیل قابل توجهی برای رشد این صنعت در کشور ایجاد شده است.

وی خروج برندهای خارجی از کشور را فرصت توسعه کارخانه‌های ایرانی دانست و ادامه داد: تحریم‌ها برای تولیدکنندگان مشکلاتی را در تأمین مواد اولیه و انتقال دانش فنی و تجربه به کشور ایجاد کرده، اما از سوی دیگر، فضای خالی بزرگی برای فعالیت تولیدکنندگان داخلی به وجود آمده که با حمایت دولت و تلاش بخش خصوصی می‌تواند زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری‌های جدید و توسعه باشد.

این عضو انجمن لوازم خانگی در پاسخ به این سؤال که طی ماه‌های اخیر بحث‌هایی در مورد تعطیلی برخی کارخانه‌های لوازم خانگی از جمله آزمایش مطرح شده و این اتفاقات چقدر با رشد صنعت همخوانی دارد؟ گفت: کارخانه آزمایش نه تنها تعطیل نشده بلکه طی دهه گذشته شروع جدیدی در این شرکت صنعتی دیده شد به طوری که تولید محصول آبگرمکن در این کارخانه با جهش ۱۲۰۰ درصدی همراه بوده است.

حاجی یوسفی تصریح کرد: در سال جهش تولید، میزان تولید برخی محصولات داخلی، رشد مطلوبی داشته که می‌توان به ۳ برابر شدن تولید آبگرمکن اشاره کرد. در این شرایط انتظار ما از مسئولان و به ویژه مدیران بانکی این است که در مسئله تولید با حذف قوانین دست و پاگیر اداری همسو با جهش تولید حرکت کنند.

 

 

کد خبر 39406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =