نمایشگاه اختصاصی ایران اسفندماه در اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت گفت: نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان عراق- اربیل در اسفندماه امسال برای معرفی محصولات کشورمان به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز از سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن با اعلام این خبر افزود: براساس برنامه‌های این سازمان، در چارچوب توسعه همکاری‌های تجاری با کشورهای همسایه بوسیله برگزاری نمایشگاه‌های معرفی کالا و محصولات ایرانی، نمایشگاه اختصاصی ایران از ۱۸ لغایت ۲۱ اسفندماه امسال در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اربیل کردستان عراق برگزار می شود.

وی افزود: این نمایشگاه با همکاری کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل و تحت نظارت دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت برگزار خواهد شد.

پیلتن تصریح کرد: یک شرکت نمایشگاهی با کسب مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران اقدام به برپایی این نمایشگاه خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه میزبان محصولات ایرانی در زمینه های لوازم و تجهیزات ساختمان، فولاد و معادن، لوازم خانگی، مواد غذایی، مواد شوینده و بهداشتی و ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی بوده و شرکت‌کنندگان در آن از تسهیلات حمایتی سازمان توسعه تجارت ایران برخوردار خواهند شد. 

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد:بنابرظرفیت‌های مناسب صادرات به کشور عراق به نظر می‌رسد حضور شرکت‌های تولیدی ایرانی در این نمایشگاه بتواند نقش مهمی در شناخت بازار و همچنین آشنایی تجار و مصرف‌کنندگان عراقی با تولیدات این شرکت‌ها ایفا کند.

علاقمندان به مشارکت در نمایشگاه اختصاصی ایران در اقلیم کردستان عراق- اربیل می توانند با مراجعه به پورتال سازمان توسعه تجارت ایران اطلاعات بیشتر را در این ارتباط کسب کنند.

به گزارش ایرنا، امسال درمدت ۹ ماهه گذشته، ۱۱۰ میلیون تن کالا به ارزش ۵۲ میلیارد دلار بین ایران و کشورهای مختلف مبادله شد که سهم صادرات ۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ارزش ۲۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بود.

سهم عراق در واردات کالاهای ایرانی به این کشور ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تن به ارزش پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بود و در مقام دوم مقاصد صادراتی ایران قرار گرفت.

کد خبر 39444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =