ظرفیت اوراق سلف نفتی بستر فروش بیشتر نفت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اوراق‌سلف نفتی در صورتی که در سررسید به تسویه کالایی منجر شود، افزایش فروش نفت را به دنبال خواهد داشت.

  به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز محمدرضا پورابراهیمی در وبینار تخصصی بررسی لایحه بودجه و تاثیر آن بر بازار سرمایه، ضمن اعلام خبر ظرفیت سازی  دولت در بودجه ۱۴۰۰برای تامین مالی از طریق بازار سرمایه، گفت:در بودجه سال آتی حدود ۹۵ هزار میلیارد تومان عرضه سهام دیده شده است .
وی با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساخت های پتروشیمی  گفت: راه اندازی پالایشگاه های کوچک در دستور کار قرار گرفته و علاوه بر آن ۱۵ درصد افزایش ظرفیت برای پالایشگاه های فعلی در بخش فراورده ها  پیش بینی شده است که ارزش افزوده بالایی برای کشور ایجاد خواهد کرد.
پور ابراهیمی افزایش عرضه و فروش نفت در بورس انرژی  و  مولدسازی دارایی های دولت را  از دیگر اقدامات و راهکارهای دولت برای تامین منابع معرفی کردو گفت: این تصمیم تحقق پیش بینی های درآمدی بودجه را ممکن می سازد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام آمادگی مجلس برای هرگونه همکاری  و مساعدت با بازار سرمایه در حوزه عرضه و فروش نفت گفت:سامانه نظارت لحظه ای و برخط بر فرآیند اجرای بودجه طراحی شده که نظارت بر ساختار اجرای بودجه را متحول خواهد کرد؛ در حال حاضر ساختار نظارتی مجلس بر اجرای بودجه، یک ساختار سنتی و درواقع یک سامانه نظارتی پس از وقوع است که در قالب گزارش سالانه تفریغ بودجه اعمال می شود .
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نظارت دقیق تر و کارآمدتر در حوزه بودجه را زیر بنای ایجاد شفافیت بیشتر در این زمینه دانست و امیدواری کرد که تا پایان سال ، از سامانه نظارت لحظه ای رونمایی شود.
کد خبر 39488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =