پرداخت مشوق‌های صادراتی بر اساس صادرات با ارزش افزوده بالاتر

مدیرکل دفتر توسعه صادرات خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: پرداخت مشوق‌های صادراتی براساس صادرات با ارزش افزوده بالاتر و تشویق صادرکنندگان به ایفای تعهدات ارزی باید جدی گرفته شود.

به گزارش اگزیم نیوز از سازمان توسعه تجارت ایران، «احسان قمری»در حاشیه جلسه کارگروه مشوق‌های صاراتی افزود: صادرکنندگان مدارک و مستندهای لازم و درخواست‌های خود جهت دریافت مشوق‌های صادراتی را به سازمان توسعه تجارت ایران ارائه کنند تا پس از بررسی و طرح در کارگروه مشوق‌های صادراتی نسبت به تخصیص و پرداخت مشوق‌های صادراتی به آنان اقدام شود.

وی، بر پرداخت مشوق‌های صادراتی صرفاً به بنگاه‌های تولیدی صادراتی (حقیقی و حقوقی) براساس مفاد بسته حمایت از صادرات غیرنفتی و شیوه‌نامه‌های ابلاغی وزیر صمت تاکید کرد.

دبیر کارگروه مشوق‌های صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران  در عین حال گفت: با گذشت بیش از ۹ ماه از سال جاری بسیاری از صادرکنندگان درخواستی را به سازمان توسعه تجارت ایران یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ارائه نکرده‌اند.

 وی اضافه کرد: بسته حمایت از صادرات غیرنفتی و شیوه‌نامه‌های مربوط در پورتال سازمان توسعه تجارت ایران به آدرس www.tpo.ir بارگذاری شده و صادرکنندگان می‌توانند با مراجعه به آن، بر اساس سرفصل‌های مشوق‌های صادراتی درخواست‌های خود را تنظیم و ارائه کنند.

قمری با تقدیر از صادرکنندگانی که باوجود شیوع ویروس کووید ۱۹ و مشکلات ناشی از تحریم‌ها، رسالت خود را به خوبی انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: لازم است در پرداخت مشوق‌های صادراتی شرایطی فراهم کرد که از این ابزار به عنوان یکی از راهکارهای افزایش ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان استفاده شود.

یادآوری می شود، بیست و نهم آذرماه امسال مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به استقبال سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به ویژه استان‌های مرزی از طرح پرداخت مشوق‌های صادراتی، گفت: تاکنون ۴۷ طرح زیرساختی به دبیرخانه کارگروه مشوق‌های صادراتی ارسال شده است.

 

 

کد خبر 39514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =