رقابت موز و سیر در گرانی

در بین میوه‌ها موز با قیمت هر کیلوگرم ۴۰ هزار تومان و در محصولات سبزی و صیفی جات، هر کیلوگرم سیر با نرخ ۳۴ هزار تومان، رقابت در قیمت را از سایر محصولات ربوده و رقابت تنگاتنگی در بازار با هم در پیش گرفته‌اند.

به گزارش اگزیم نیوز، از هفته گذشته افزایش قیمت موز در خرده فروشی‌ها به هر کیلوگرم ۴۰ هزار تومان خبرساز شده به طوری که روند افزایشی قیمت این میوه وارداتی در هفته جاری همچنان ادامه دارد و در نرخنامه جدید اتحادیه فروشندگان سبزی و صیفی قیمت عمده هر کیلوگرم موز افزایش ۲ هزار تومانی نیز داشته است.

هم پای موز، قیمت یکی از محصولات سبزی و صیفی روند افزایشی را در پیش گرفته و در برخی خرده فروشی‌ها حتی قیمتی بالاتر از موز دارد. قیمت عمده هر کیلوگرم سیر ممتاز در نرخنامه جدید اتحادیه ۳۴ هزار تومان اعلام شده که تنها یک هزار تومان کمتر از قیمت موز ممتاز است.

به گزارش ایلنا، اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار درباره تغییرات قیمت این دو محصول طی هفته‌های اخیر، اظهار کرد: هفته گذشته کف قیمت عمده فروشی سیر خشک ۲۲ هزار تومان، سقف قیمت آن ۲۸ هزار تومان و سیر ممتاز ۳۴ هزار تومان بود.

وی ادامه داد: در هفته جاری قیمت سیر بدون تغییر ماند و کف قیمت هر کیلوگرم از این محصول سبزی و صیفی همچنان ۲۲ هزار تومان، سقف قیمت ۲۸ هزار تومان و ممتاز ۳۴ هزار تومان عرضه می‌شود.

کارگر کف قیمت هفته گذشته هر کیلوگرم موز را ۲۹ هزار تومان، سقف قیمت آن را ۳۱ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم موز ممتاز را ۳۳ هزار تومان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در هفته جاری قیمت این میوه افزایش ۲ هزار تومانی داشته است، افزود: پایین ترین قیمت موز در هفته جاری به ۳۱ هزار تومان، سقف قیمت آن به ۳۳ هزار تومان و قیمت موز ممتاز به ۳۵ هزار تومان رسیده است.

کد خبر 39538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =