راه‌اندازی خط تولید دستمال‌های خشک آنتی‌باکتریال

یکی از شرکت‌های تولیدکننده محصولات بهداشتی با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو و با همکاری محققانی از دانشگاه شهید بهشتی موفق به تولید انواع دستمال‌های تنظیف ضدعفونی‌کننده آنتی‌سپتیک به‌صورت خشک برای مصارف مختلف شد.

به گزارش اگزیم نیوز؛ الهه پورمحسنی رئیس هیات ‌مدیره شرکت فناور تولید کننده دستمال های خشک انتی باکتریال، به تفاوت عمده این محصول نسبت به سایر دستمال‌های موجود در بازار اشاره کرد و گفت: معمولاً دستمال‌هایی که قابلیت ضدعفونی‌کنندگی دارند، خیس و مرطوب هستند؛ اما فناوران این شرکت توانسته‌اند برای نخستین بار در دنیا دستمالی خشک با خاصیت آنتی‌باکتریال تولید کنند که علاوه بر آلوده  نشدن، آلودگی محیط را نیز از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه این محصول با همکاری محققان دانشگاه شهید بهشتی اجرایی شده است، ادامه داد: این دستمال ۲ تا سه بار پس از شست‌وشو نیز ویژگی خود را حفظ می‌کند و هنگام استفاده باید مرطوب باشد تا خاصیت آنتی‌باکتریال آن پس از مرطوب کردن دستمال فعال خواهد شود.

دستیابی به سرعت

همچنین حمیدرضا قمی عضو هیات‌علمی دانشگاه شهید بهشتی و مؤسس یکی از شرکت‌های دانش بنیان هدف اصلی اجرای این طرح را تولید پارچه‌هایی با خواص آنتی‌باکتریال دانست و خاطر نشان کرد: نشاندن مواد آنتی‌باکتریال روی پارچه‌های بی‌بافت، فناوری خاصی را می‌طلبد به گونه‌ای که در این روش با کمک یک سری نازل‌ها مقدار مشخصی از ماده را با سرعت لازم و زمانی طولانی روی پارچه پاشید شود که ما موفق به تولید نازل‌هایی شده تا مواد نانویی از آن عبور نکرده و نه در آن رسوخ نداشته باشند، بلکه سرعت و ثبات پاشش دارند.

حساسیت در ارائه مجوز

دکتر علی نجیمی رئیس گروه صنعت ستاد نانو به تشریح راهکارهای اساسی برای رفع مشکلات بازار پرداخت و گفت: هرچند پیشگیری از بحث تقلب و فروش محصولاتی با برند نانو در وسایل حمل و نقل عمومی همچون مترو بسیار دشوار است، اما با همکاری اداره ثبت علائم تجاری اقداماتی در این زمینه برای عرضه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام شد.

وی افزود: طبق پروتکل‌های تعریفی ستاد نانو چنانچه برای یک محصولی تأییدیه سازمان غذا و دارو مهم باشد، باید ابتدا مجوز لازم را از این سازمان اخذ کند، پس از آن مجوز نانومقیاس آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی به تسهیلات ستاد نانو و معاونت علمی ریاست جمهوری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون برای ثبت اختراع، حدود ۹۰ درصد هزینه‌ها پرداخت می شود چنانچه شرکتی به بحث دانش‌بنیان شدن ورود پیدا کند، می‌تواند از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی مانند تسهیلات نمونه‌سازی و تسهیلات توسعه استفاده کند به طوری که در بحث صادرات نیز صندوق‌های پژوهش و فناوری تسهیلاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان قائل شده‌ است.

کد خبر 39542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =