سه فاکتور اصلی برای افت شاخص بورس

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات با برشمردن سه فاکتور اساسی در کاهش شاخص کل بورس ظرف روزهای گذشته، خاطرنشان کرد که حتی در صورت ورود شاخص کل به کانال‌های پایین‌تر، سهام‌های بنیادی با کاهش قیمت مواجه نخواهند شد.

محمد ثریانژاد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم نیوز، درباره دلایل ریزش چند روزه اخیر شاخص کل بورس تهران، گفت: یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار و اساسی در خصوص وضعیت این روزهای بازار سرمایه و کاهش حدود ۱۰۰ هزار واحدی شاخص کل ظرف یک هفته گذشته، نامعلوم بودن وضعیت لایحه بودجه است و اینکه آیا نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات آن را تصویب می‌کنند یا خیر؟

وی با اشاره به انتخاب جو بایدن به عنوان رییس جمهور آمریکا، اظهار داشت: با وجود خروج دونالد ترامپ از کاخ سفید، هنوز هیچ چشم‌انداز روشنی درباره کاهش تنش‌های سیاسی وجود ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: از جمله دیگر فاکتورهای مهم برای سرمایه‌گذاری سهامداران، وضعیت مبهم نرخ تورم و ارز در سال آینده است.

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات تاکید کرد: بازار سرمایه در مجموع فعالیت خود در ماه گذشته و نه فقط هفته گذشته، قیمت کامودیتی‌ها تحت تاثیر اخبار مربوط به تولید واکسن کرونا و عرضه آن افزایش یافت ولی همزمان اخبار مربوط به شیوع گسترده ویروس جهش یافته کرونا از انگلیس، بازارهای جهانی را با افت مواجه ساخت.

ثریانژاد یادآور شد: نباید از یاد ببریم که اعتماد مردم به دلیل ریزش شاخص کل بورس در ماه‌های گذشته نسبت به بازار سرمایه تا حدود زیادی از دست رفته و بازگشت اعتماد به بورس به ویژه برای آن‌دسته از سهامداران تازه‌وارد زمان‌بر خواهد بود.

وی پیش‌بینی کرد که حتی در صورت ریزش شاخص کل به کانال‌های پایین‌تر، سهام‌های بنیادی شاهد ریزشی نخواهند بود ولی بازگشت شاخص کل به اعدادی که در تیرماه و مردادماه امسال تجربه کرد، بسیار سخت خواهد بود.

کد خبر 39553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =