کمیته پیگیری تجارت ایران و تاجیکستان برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: کمیته پیگیری صنعت، معدن، تجارت، سرمایه‌گذاری، گمرکی و زمین‌شناسی با کشور تاجیکستان در راستای پیگیری تفاهمات انجام شده در سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور برگزار می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز از سازمان توسعه تجارت ایران، «بهروز الفت» اظهار داشت: این کمیته با مسئولیت سازمان توسعه تجارت ایران و بخش همکاری‌های اقتصادی خارجی وزارت رشد اقتصاد و سرمایه تاجیکستان در تاریخ نهم دی‌ماه سال جاری به صورت مجازی برگزار شد.

وی افزود: از توافقات انجام شده در این کمیته می‌توان به تشکیل کارگروه صنعت، معدن و تجارت، نشست مجازی میان مسئولان استاندارد دو کشور، برگزاری وبینار در چارچوب اتاق مشترک بازرگانی، تبادل اطلاعات شرکت‌های خصوصی و توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های زمین‌شناسی اشاره کرد.

مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: با توجه به اهمیت تبادل هیات‌های تجاری و برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی میان دو کشور این موضوع با در نظرگرفتن پروتکل‌های بهداشتی در دستورکار قرار گرفت.

الفت خاطرنشان کرد: با توجه به نهایی شدن اسناد پیش‌‎نویس سند تبادل الکترونیکی گمرکات و یادداشت تفاهم همکاری‌های اقتصادی  میان دو کشور، تسریع در امضای اسناد مذکور مورد توافق طرفین قرار گرفت.

وی افزود: مقرر شد کمیته صنعت، معدن و تجارت میان دو کشور در آینده نزدیک با مسئولیت این سازمان برگزار شود.

در ۹ ماهه سال‌جاری، ۱۱۰ میلیون تن کالا به ارزش ۵۲ میلیارد دلار بین ایران و کشورهای مختلف مبادله شد که سهم صادرات ۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ارزش ۲۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار و سهم واردات ۲۵ میلیون تن به ارزش ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بود.

کد خبر 39554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =