نوبخت: طرح راهبردی پایانه نفتی جاسک درحال اتمام است

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: طرح راهبردی پایانه نفتی جاسک با پیشرفت فیزیکی خوب درحال نزدیک شدن به پایان کار و اتمام خود قرار دارد.

محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پایانه نفتی جاسک در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امید می‌رود تا سال آینده شاهد بهره برداری از این طرح بزرگ که مخازن عظیمی برای شرکت نفت و صادرات نفت ایجاد می‌کند باشیم.

وی ادامه داد: باید از بازارهای خود و سهمیه ای که در اُپک داریم استفاده بکنیم و نفت را به دارایی های دیگر و زیربناها تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: مخازنی که در جاسک با ظرفیت ذخیره سازی ۱۰ میلیون بشکه  نفت در حال احداث هست طرح راهبردی بزرگی برای کشور است، بویژه اینکه الآن از خلیج فارس هم فاصله گرفته و ذخیره سازی را در ساحل دریای عمان انجام می‌دهیم.

معاون رییس‌جمهوری بیان داشت: ضمن اهمیتی که خلیج فارس و تنگه هرمز برای کشور، جهان و بازار نفت دارد داشتن پایگاه دیگری برای صادرات آتی کمک کننده است.

نوبخت خاطر نشان کرد: این اقدام بزرگ با وجود تحریم‌ها درحال انجام است و ‏این طرح به عنوان یک ظرفیت ملی در عرصه‌های جهانی قابل رقابت است.

۱۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های جهش تولید هرمزگان اختصاص یافت

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه وبودجه اظهارداشت: ۱۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برای ۴۶ طرح جهش تولید در استان هرمزگان اختصاص یافت.

به گفته نوبخت، علاوه بر این ۱۳ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال هم برای ۴۳ طرحی که امکان بهره‌برداری آنها تا قبل از پایان دوره خدمتی این دولت ممکن است اختصاص یافت.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از این مبلغ نیز تا کنون اختصاص یافته است و امید می‌رود با این طرح‌ها بیش از پیش شاهد توسعه هرمزگان باشیم.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر در این سفر ۳ هزار میلیارد ریال به طور خاص برای توسعه شهرستان بشاگرد اختصاص یافت.

دولت مانعی برای پرداخت خسارت‌های ناشی از سیلاب پارسال در منطقه شرق هرمزگان ندارد

معاون رییس‌جمهوری با اشاره به بازدید خود از مناطق سیل زده بیان داشت: بخش مربوط به خانه‌های آسیب دیده به خوبی توسط بنیاد مسکن رسیدگی شده است و برخی از این خانه‌ها هم در این سفر بهره‌برداری شد.

نوبخت ابراز داشت: برای بقیه منازل آسیب دیده به ویژه در مسیر کوریدور ساحلی جنوب کشور با استاندار هرمزگان هماهنگ شد تا نسبت به تکمیل آنها اقدام شود.

وی اظهار داشت: دولت هیچ مانعی برای پرداخت خسارت‌های وارد شده از سیل پارسال ندارد و همانطور که در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان پرداخت‌های لازم برای جبران خسارت‌های ناشی از سیلاب انجام شد برای این استان هم انجام می‌شود.

 

 

کد خبر 39638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =