انعقاد موافقتنامه تجارت ترجیحی بین ایران و افغانستان

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران گفت: موافقتنامه تجارت ترجیحی با افغانستان به زودی پیگیری و به امضا خواهد رسید.

سیدرضا سید آقازاده چهارشنبه شب در نشست روسای کمیسیونها و تشکلهای اتاق بازرگانی خراسان رضوی با معاون والی هرات و اعضای هیات تجاری افغانستان در مشهد افزود: پیش از این نیز در سال ۱۳۹۴ تخفیفاتی در پنج تعرفه مربوط به کالاهای وارداتی از افغانستان اعمال شد که از جمله آنها واردات کنجد از این کشور بود و تعرفه معمولی آن از ۱۰ درصد به پنج درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: در خصوص انعقاد موافقتنامه تجارت ترجیحی بین ایران و افغانستان هماهنگی‌هایی با وزارت تجارت افغانستان صورت گرفته و نخستین مذاکرات ۲۴ دی ماه به صورت ویدئو کنفرانس بین مسوولان دو طرف انجام می‌گیرد تا بتوان این موضوع را هر چه سریعتر نهایی و عملیاتی کرد.

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تجارت بین ایران و افغانستان باید پایدار باشد و هر دو طرف از آن منتفع شوند لذا تراز کردن تجارت بین المللی بویژه با افغانستان از دغدغه‌های حوزه تجارت ایران بوده و هدف ما برقراری یک تجارت متوازن بین دو کشور است.

وی افزود: راهکارهای ویژه برای تراز تجارت با افغانستان و رفع مشکلات در این زمینه از سوی سازمان توسعه تجارت ایران اتخاذ شده و موارد و درخواستهای مورد نظر تجار افغانستانی در کارگروه ویژه‌ای در این سازمان بررسی و راهکارهای لازم در این زمینه اتخاذ می‌شود.

چهارمین نشست کمیته مشترک اقتصادی خراسان رضوی و هرات با حضور معاون والی هرات و مسوولان این استان صبح امروز آغاز شد و نشست روسای کمیسیونها و تشکلهای اتاق بازرگانی خراسان رضوی با تجار افغانستانی در ادامه این برنامه برگزار شد.

نشست کمیته مشترک اقتصادی خراسان رضوی و هرات فردا به کار خود پایان می‌دهد.

 

 

کد خبر 39720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =