بومی‌سازی ۳ تجهیز مرتبط با درمان کرونا

دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، تجهیزات جانبی هوای فشرده و گازهای طبی محصول دانش‌بنیان ۳ شرکت هستند که همزمان با شیوع کرونا در کشور بومی‌سازی شدند.

به گزارش اگزیم نیوز؛ با شیوع ویروس کرونا شرکت‌های دانش بنیان تلاش کردند تا با تولید تجهیزات مورد نیاز مانند دارو، تجهیزات پزشکی، دستکش، ماسک مورد نیاز بیماران، کادر درمانی و جامعه را تامین کنند. بر همین اساس این شرکت‌ها برای تولید دستگاه‌های اکسیژن‌ساز به میدان آمدند و با افزایش و سرعت دادن به خط تولید خود، روند بهبود بیماران کرونایی را شتاب دادند.

دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی و بیمارستانی یکی از شرکت‌های دانش بنیان یکی از این محصولات است. این شرکت با تولید انواع مختلف این دستگاه‌ها کار خود را آغاز کرد و در روزهای شیوع کرونا با شتاب دادن به تولید محصولاتش، به یاری کادر درمانی کشور و بیماران شتافت.

تولید کمپرسورهای صنعتی و تجهیزات جانبی هوای فشرده محصول تولیدی یکی از گروه‌های صنعتی است به طوری که این گروه برای مبارزه با بحران کرونا و با توجه به نیاز مبرم مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به تجهیزات تولیدکننده اکسیژن مورد نیاز بیماران، اقدام به تولید و ارسال پکیج‌های اکسیژن‌ساز به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها کرده است.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، علاوه بر آن یکی دیگر از شرکت‌های دانش بنیان اقدام به تولید گازهای طبی(اکسیژن) کرده است. این محصولات در روزهای شیوع کرونا به یاری بیماران آمده و نیاز کشور در حوزه اکسیژن را تامین کرده است. این دستگاه  علاوه بر مایش لحظه‌ای قابلیت  کنترل با سیستم اندروید نیز دارا هستند.

کد خبر 39763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =