ارزش صادرات فولاد به بیش از ۲.۱ میلیارد دلار رسید

بررسی آمار عملکرد در بخش فولاد در دوره ۹ ماهه امسال گویای صادرات ۵.۶ میلیون تن به ارزش بیش از دو میلیارد و ۱۷۹ میلیون دلار است که ۴۷ درصد ارزش آن متعلق به شمش (بیلت و بلوم) است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، برپایه جداول آماری گمرک ایران حاکی است، آذرماه ۸۳۹ هزار تن فولاد به ارزش ۳۵۴ میلیون دلار صادر شد.

شمش (بیلت و بلوم) بیشترین سهم صادرات

بررسی ارزش صادرات فولاد در دوره ۹ ماهه امسال گویای آن است که شمش (بیلت و بلوم) با سهم ۴۷ درصدی در مدت یاد شده بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص داد و سپس شمش (اسلب) سهمی حدود ۲۷ درصد را داشت.

سهم وزنی بیلت و بلوم با رقم دو میلیون و ۷۷۲ هزار تن بالغ بر ۴۹ درصد ازحجم صادرات را کسب کرد و شمش اسلب هم با یک میلیون و ۵۹۳ هزار تن بالغ بر ۲۸ درصد سهم وزنی را دارد.  

صادرات ۲۵۳.۴ میلیون دلاری میلگرد

آمارهای مورد بررسی در ارتباط با دوره ۹ ماهه امسال، میزان صادرات ۵۹۷ هزار تن میلگرد به ارزش ۲۵۳.۴ میلیون دلار را نشان می دهد که از لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۱ و ۱۲ درصد صادرات این مدت را نشان می دهد.

ارزیابی ها در ارتباط با پایین بودن سهم صادرات میلگرد با رشد ۱۲ درصدی در مقایسه با ۹ ماهه پارسال نسبت به کل صادرات فولاد، نشانه اعمال تعرفه گمرکی از سوی بازارهای هدف بر روی صادرات ایران با تلاش برای حمایت از تولید داخل است.

صادرات شمش فولادی در هشت ماهه امسال به رقم سه میلیون و ۷۸۷ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش ۱۳ درصدی را نشان می دهد.

برپایه جداول آماری انجمن یاد شده، هشت ماهه ابتدایی پارسال چهار میلیون و ۳۷۷ هزار تن شمش فولاد صادر شده بود.

همچنین براساس این بررسی، در بخش صادرات شمش در حوزه اسلب، صدور ۹۱۴ هزار تن ثبت شد که در مقایسه با هشت ماهه ابتدایی ۹۸ که رقم یک میلیون و ۴۱۸ هزار تن بود، کاهش ۳۶ درصدی را ثبت کرد.

کد خبر 39765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =