خروج نرخ برنج از رکود زمستانی

قیمت برنج طی روزهای سرد و کرونایی در مازندران، روند روبه رشدی به خود گرفته و بازار زمستانی این محصول از رکود خارج شده است.

به گزارش اگزیم نیوز؛ افزایش نرخ برنج در فروشگاه های مازندران طی روزهای ابتدایی فصل زمستان و رکود ناشی از شیوع بیماری کرونا، نشان از خیز دانه های برنج به سوی گرانی دارد.

افزایش قیمت برنج در شهرهای استان مازندران (قطب تولید این محصول در کشور) نشانی از گرانی این کالا در روزهای آینده است؛ به طوری که هم اکنون نرخ برنج محلی در شالیکوبی های مازندران شامل طارم، هاشمی به صورت عمده برای کشت اول حدود ۲۵ هزار تومان و برای کشت دوم ۲۹ هزار تومان اعلام می شود.

همچنین نرخ برنج های محلی در فروشگاه های مازندران، از ۲۸ هزار تا ۳۷ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم در نوسان قرار دارد.

بر این اساس است که عزیزاله شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به خروج بازار برنج از رکود و البته افزایش قیمت آن  گفت: به رغم شیب ملایم افزایش قیمت، فروش برنج با نرخ های موجود، برای کشاورزان صرفه اقتصادی ندارد.

وی افزود: تدابیری اتخاذ شده تا مناسب تر شدن قیمت برنج برای حمایت از تولیدکنندگان را شاهد باشیم.

سالانه بیش از یک میلیون تن برنج سفید و یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن شلتوک در استان مازندران تولید می شود که عمده نرخ گذاری آن توسط دلالان انجام شده به طوری که کشاورزان برای تامین هزینه های خود مجبور هستند محصول خود را با کمترین نرخ، به سوداگران بفروشند.

کد خبر 39769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =