یک هزار تن چای در انتظار ترخیص از گمرک

رئیس کمیسیون تخصصی چای فدراسیون صنایع غذایی گفت: سازمان استاندارد به صورت سلیقه ای از سه ماه پیش جلوی واردات چای به کشور را گرفته و اکنون یک هزار تن چای در گمرک معطل ترخیص است.

به گزارش اگزیم نیوز، احمدرضا بخشی رئیس کمیسیون تخصصی چای فدراسیون صنایع غذایی اعلام کرد: سه ماه است که سازمان استاندارد جلوی ورود چای تمام شرکت ها را به دلیل آیین نامه جدید گرفته است و بیش از یک هزار تن چای که باید نیاز کشور را در ایام پایانی سال و دو ماهه ابتدایی سال آینده تامین کند، در گمرک باقی مانده است.

وی افزود: اکنون حداقل هزار تن بار در گمرک مانده و در صورت عدم رفع مشکل در روزهای آینده ممکن است این عدد ۱۰ برابر شود زیرا همه شرکت ها در زمان ترخیص با این مشکل مواجه می شوند.

رئیس کمیسیون تخصصی چای فدراسیون صنایع غذایی با تاکید بر اینکه سازمان استاندارد، دچار سلیقه محوری شده است، ادامه داد: این رویکرد اخلال در روند واردات و ترخیص کالاهای اساسی را به وجود خواهد آورد.

وی افزود: این امر منجر به تحمیل هزینه های چند صد میلیون تومان به واردکنندگان نیز شده که این هزینه ها را باید مصرف کنندگان نهایی یعنی مردم  پرداخت کنند.

بخشی تصریح کرد: بیش از ٨ سال است که چای خشک طبیعی با همان کیفیت و روال وارد کشور ما و صدها کشور دیگر  می‌شود به طوری که سیستم تولید راهی جز بسته بندی و عرضه ندارد؛ اما به یکباره تمام چای های وارداتی بازرگانان و برندهای داخلی به دلیل اعمال سلیقه شخصی سازمان استاندارد، در گمرک می مانند.

 

 

کد خبر 39814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =