درج نشدن قیمت؛ بیشترین تخلف صنفی

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران از انجام بیش ۲ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۸۹۴ فقره بازرسی در ۹ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گران‌فروشی و عدم صدور صورتحساب بوده است.

 به گزارش اگزیم نیوز؛ علی نیک منش معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران با اشاره به میزان تخلفات صنفی سراسر کشور گفت: تعداد کل بازرسی‌ها در آذرماه سال جاری ۴۳۲ هزار و ۹۲۰ فقره بود که ۱۴ هزار و ۹۸۵ فقره پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش بیش از ۲۱ میلیارد و ۲۱۱ میلیون ریال تشکیل شده است.

همچنین به گفته وی در آذر ماه ۱۶ هزار و ۹۰۵ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که ۶۱ درصد در بخش کالا و ۳۹ درصد در بخش خدمات بوده و از مجموع شکایات دریافتی ۲۳ درصد به صورت حضوری، ۵۸ درصد تلفنی و ۱۹ درصد به صورت کتبی دریافت و رسیدگی شده است. در این میان تعداد ۱۶ هزار و ۸۵ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده است.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران با بیان اینکه از کل شکایات قابل پیگیری ۱۹ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۲ درصد متخلف، ۳۶ درصد غیرمتخلف و ۱۳ درصد در دست بررسی است، تصریح کرد: بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گران‌فروشی و عدم صدور صورتحساب است.

افزایش ۳ برابری جریمه

نیک منش در ادامه تعداد کل بازرسی‌ها از صنوف سراسر کشور در ۹ ماهه نخست سال جاری را دو میلیون و ۴۸۶ هزار و ۸۹۴ فقره اعلام کرد و گفت: میزان بازرسی‌ها در ۹ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته رشد ۲۸ درصدی داشته و از میزان بازرسی‌های انجام شده تعداد ۱۱۲ هزار و ۱۹۶ فقره پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش بیش از ۶۳۲ میلیارد و ۸۳۵ میلیون تومان تشکیل شده که مبالغ دریافتی نسبت به سال گذشته ۳ برابر رشد داشته است.

به گفته وی در ۹ ماهه سال جاری ۱۲۲ هزار و ۱۹۱ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد رشد داشته و پس از بررسی‌ها و ارزیابی کارشناسان تعداد ۱۱۶ هزار و ۴۸۶ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده و بیشترین عناوین تخلف در این مدت نیز مربوط به درج نکردن قیمت، گران‌فروشی و عدم صدور صورتحساب است.

طبق قانون نظام صنفی گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، ‌عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهم‌ترین تخلفات صنفی به شمار می رود.

 

 

کد خبر 39815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =