مصوبه تکمیلی برای رفع تعهد ارزی صادرکنندگان ابلاغ می‌شود

معاون وزیر صمت گفت: بزودی یک مصوبه تکمیلی در ارتباط با مصوبه آبان ماه دولت برای رفع تعهد ارزی صادرکنندگان ابلاغ می شود.

به گزارش اگزیم‌نیوز،حمید زادبوم صبح امروز(دوشنبه)و در سخنرانی خود در مراسم روز ملی صادرات که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار داشت: بحث رفع تعهد ارزی صادرکنندگان از سال ۹۷ با صدور بخشنامه‌های مختلف دچار فراز و فرودهایی شده بود اما از آبان ماه با مصوبه ۱۷۷ دولت آرامش نسبی به این بخش بازگشت.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: طبق دستور وزیر صمت، کارگروهی در وزارت صمت با حضور نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون و گمرک و سازمان توسعه تجارت جهت بررسی مشکلات صادرکنندگان تشکیل شد که از آبان تاکنون ۱۲ جلسه داشته‌ایم.

وی ادامه داد: یکی از خروجی‌های این جلسه، تهیه یک مصوبه تکمیلی برای مصوبه ۱۷۷ دولت است که به زودی ابلاغ می‌شود که آرامش بیشتری به صادرکنندگان برای رفع تعهد ارزی می‌دهد.

تجارت آزاد با پاکستان، صربستان و اوراسیا

وی ادامه داد: تمرکز ما برای صادرات به ۱۵ کشور همسایه و ۲ کشور هند و چین بوده و ارزش افزوده کالاهای صادراتی در این بخش دارای اولویت هستند. برخی می‌گویند همین امروز باید از خام فروشی جلوگیری کرد اما این امر امکان پذیر نیست و جلوگیری از خام فروشی در طول زمان رخ می‌دهد.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه هیات وزیران مجوز ادامه تجارت آزاد را به ما داده است، گفت: جهت اجرای تجارت آزاد با کشورهای پاکستان، صربستان و اتحادیه اوراسیا مذاکرات را آغاز کرده‌ایم.

کد خبر 39833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =