شافعی: صادرات با اعمال شاقه در حال انجام  است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد که با توجه به شرایط سخت تحریم و موانع داخلی، صادرات امروز با اعمال شاقه در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، غلامحسین شافعی صبح امروز (دوشنبه) و در مراسم روز ملی صادرات که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: امروز تبلور افتخارآفرینی جهادگران حوزه تجارت است آن هم در شرایطی کاملا استثنایی و ویژه و عبور از دیوار ستبر و سخت تحریم. می توان تعبیر کرد که در چنین شرایطی، صادرات با اعمال شاقه است.

وی با بیان اینکه جای بسیاری از صادرکنندگان پرتلاش و ریشه دار کشور در مراسم امسال روز ملی صادرات خالی است، تاکید کرد: شرایط ناروای امروز به نظر من باعث شده تا امروز این صادرکنندگان ریشه دار و پرتلاش اینجا نباشند.

رییس اتاق بازرگانی ایران با طرح این سوال که صادرات در اقتصاد کشورها در کجا قرار گرفته است؟، تصریح کرد: صادرات امروز به عنوان نوک پیکان حرکت توسعه اقتصادی کشورها به رسمیت شناخته شده است و ملاک اول سنجش قدرت اقتصادی کشورها میزان حضور یک کشور در بازارهای رقابتی دنیاست.

شافعی اظهار داشت: نقش صادرات هم در مسائل فرهنگی، هم مسائل اجتماعی و هم مسائل امنیتی بسیار بارز است. بسیاری از افراد اعتقاد دارند اگر کالایی از مرزها عبور نکند، سربازان از آن مرز عبور خواهند کرد. خیلی ها این اهمیت را درک کرده اند اما فکر می کنم ما هنوز در این قضیه مشکل داریم.

وی افزود: حرف های بسیاری درباره اینکه دنبال رونق تولید، ایجاد اشتغال، تامین معیشت مردم، عدالت اجتماعی، رفاه عمومی هستیم زده می شود ولی موارد و راه اصلی از چه مسیری عبور می کند؟ معیشت مردم در سایه توسعه اقتصادی پایدار تامین می شود و توسعه اقتصادی در سایه توسعه صادرات متجلی خواهد شد و توسعه صادرات توسط صادرکنندگان می تواند انجام شود؛ بنابراین نقطه عطف تامین معیشت و رفاه عمومی پشتیبانی از صادرکنندگان کشور است.

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: باور کنیم که هزینه عقب افتادگی از صادرات کشور را افراد ضعیف جامعه بر دوش می کشند برعکس آنچه نشان داده می شود. صادرات و تجارت در کشور ما در چند سال اخیر با سردرگمی روبه رو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برای یکبار حرف و عمل را درباره حمایت از صادرات یکی کنیم. در چند ماه اخیر نقاط امیدی پیدا شده و تاثیر آن را هم می بینیم. خیلی از فعالان اقتصادی به ناروا خانه نشین شده اند. بسیاری به محکمه ها کشیده شده اند. البته من کاری با خلافکاران ندارم. این محیط را کمک کنیم و به این لشگر کمک کنیم.

شافعی گفت: درست است که افراد حاضر دل آزردگی دارد ولی می توان آینده را روشن کرد.

کد خبر 39834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =