پشتیبانی ماهانه از ۴ میلیارد تراکنش در سیستم بانکی

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: در حال حاضر نظام بانکی با کمک شرکت‌های فعال در عرصه فناوری‌های نوین بانکی ماهانه از ۴ میلیارد تراکنش پشتیبانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در همایش تراکنش که صبح امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، گفت: در فروردین ۹۹ با افزایش شیوع کرونا تعداد تراکنش‌ها در نظام بانکی کاهش چشمگیر داشت؛ هرچند افت تراکنش در این محدوده زمانی در سال عادی است اما این نرخ تقریبا دو برابر حالت عادی بود که بعد از مدتی با تمهیدات کرونایی در ماه های اردیبهشت و تیرماه بازار تراکنش‌ها راه خود را پیدا کرد.

وی افزود: سازوکارهایی مانند کیف الکترونیکی پول، نئوبانک‌ها و بانکداری باز از جمله فعالیت‌ها و اقدامات زیرساختی است که نظام بانکی در جهت توسعه فضای فناوری مالی آنها را دنبال می‌کند.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تصریح کرد: تدوین مقررات کیف الکترونیکی پول با هدف افزایش تنوع ابزارهای پرداخت و فراهم ساختن امکان حضور بازیگران جدید در دستور کار قرار گرفته است.

 محرمیان اظهار داشت: شبکه بانکی در حال تدوین الزامات احراز هویت به منظور گسترش خدمات غیرحضوری و ایجاد تنوع در کسب و کارهای الکترونیکی است.  

 به گفته محرمیان اصلاح نظام کارمزدها و افزایش کارمزدهای پرداخت و بانکداری الکترونیکی پس از ده سال در شرف اجراست.

وی گفت: سیاست حذف فیزیکی کارت با هدف ایجاد زیرساخت پرداخت موبایلی مبتنی بر hct، تصدیق هویت غیر حضوری، پروژه رمز دوم پویا چندی پیش راه اندازی شد که در نتجه کاهش قابل ملاحظه ای در حوزه فیشینگ را شاهد بودیم.

 محرمیان با اعلام خبر راه اندازی پروژه نهاب ۲ با هدف شفافیت هویت تراکنش‌ها در آینده نزدیک، گفت: مبارزه با قمار و شرط بندی، ایجاد زیرساخت اطلاعات اعتباری با هدف کاهش مطالبات غیر جاری بانک ها و پروژه هاب شاپرک به منظور نظارت بر پرداخت سازها نیز دنبال می شود.

وی گفت: فین تک ها همواره در هر سازمانی باعث نوآوری شده اند؛ در تلاشیم در حوزه مقررات با جدیت نهادهای دولتی را ملزم به همراهی و مشارکت کنیم.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: ۱۰۵ پروژه با همکاری شبکه پرداخت و شرکت های نوآور در دست انجام داریم که در شرایط و محدودیت های ناشی از شیوع کرونا کمک بزرگی به تسهیل فرایندهای بانکی خواهند کرد.

کد خبر 39875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =