افزایش نظارت وزارت صمت بر ماینرها

راه اندازی "بهین‌یاب"گام تازه وزارت صنعت.معدن و تجارت برای مدیریت نحوه استخراج رمزارزها به شمار می رود؛ به طوری که فعالان در این حوزه باید هویت خود و دستگاه‌های ماینر را در سامانه متعلق به این روزارتخانه، اعلام کرده و ثبت کنند.

به گزارش اگزیم نیوز، هرچند همچنان سیاست‌های مربوط به رمز ارزها، شکلی رسمی به خود نگرفته؛ اما وزارت صنعت، معدن و تجارت از وجود سامانه‌ای(بهین یاب)برای خوداظهاری دارندگان دستگاه‌های استخراج رمزارز خبر داده تا فعالان این صنعت تازه، بتوانند کسب و کار خود را به شکلی قانونی ادامه دهند.

از این رو، صاحبان دستگاه‌های استخراج رمز ارز باید هویت خود و دستگاه‌هایشان را در سامانه (بهین‌یاب) ثبت کنند به طوری که این اقدامات تازه دولت و چگونگی ساماندهی صنعت ماینر، نشانه های مثبتی به منظور ایجاد بستر استخراج رمزارزها و تغییر سیاست کلی برای این نوع ارزها باشد.

به همین منظور است که روابط عمومی سندیکای صنعت برق ایران برای تعیین تکلیف وضعیت دستگاه‌های استخراج رمزارز موجود درکشور اعلام کرده که افراد می‌توانند مشخصات هویتی، تعداد، نوع و مدل دستگاه‌های موجود استخراج رمزارز  را در سامانه بهین‌یاب ثبت کنند.

تعویق در بهره برداری

البته قرار بر این بود تا سامانه"بهین یاب"مرداد ماه سالجاری مورد بهره برداری قرار گیرد و اکنون پس از گذشت ۵ ماه از مصوبه هیات وزیران این سامانه آماده و برای استفاده، دارای امنیتی ویژه شده است.

به همین منظور محمدرضا شرفی دبیر کارگروه رمزارز انجمن بلاکچین نیز از ورود دولت به صنعت ماینر ابراز خرسندی کرد و با اشاره به آخرین وضعیت تولید رمزارزها در کشور، اظهار داشت: با پیگیری‌های مستمر کارگروه استخراج انجمن بلاکچین ایران و حمایت بسیاری از فعالان صنعت استخراج رمزارز، پس از گذشت ۵ ماه از مصوبه هیات وزیران و با مساعدت مسئولین وزارت صمت، سامانه خوداظهاری دستگاه‌های استخراج رمزارز (بهین‌یاب) آماده بهره‌بردای شد.

وی افزود: تمام مالکین دستگاه‌های استخراج رمزارز از روز شنبه ششم دی ماه امسال این اختیار را دارند تا نسبت به ثبت‌نام و درج دستگاه‌های رمزارز در سامانه مذکور اقدام کرده و ضمن پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، گواهی پرداخت دریافت کنند.

شرفی تاکید کرد: این گواهی قابل ارائه به تمام نهادهای مرتبط با موضوع قاچاق کالا خواهد بود.

لازم به ذکر است مشارکت در این طرح به مدت یک ماه اختیاری بوده و الزامی نیست؛ اما با اتمام مهلت مقرر، عواقب ناشی از عدم ثبت دستگاه‌ها در سامانه بر عهده مالک و دارنده دستگاه خواهد بود.

همچنین این خود اظهاری از طریق لینک ایجادشده در صفحه اصلی سامانه بهین‌یاب، در دسترس متقاضیان قرار دارد و ماینرها می توانند تحت نظارت وزارت صمت، به ماهیت خود و دستگاه هایشان، شکلی قانونی دهند.

کد خبر 39879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =