صادرات برق در ازای واردات برنج

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در مقابل صادرات برق از کشور پاکستان، می‌ توان برنج وارد کرد و این مهم منتظر تصویب در دستگاه‌های مرتبط در پاکستان از جمله بانک مرکزی این کشور است.

به گزارش اگزیم نیوز، علیرضا رزم حسینی طی گفت‌وگویی تلفنی با  عبدالرزاق داوود «مشاور نخست وزیر و وزیر صنعت، بازرگانی، نساجی، تولید و سرمایه گذاری پاکستان با ابراز خرسندی از بازگشایی مرز ریمدان- گبد بر گسترش فعالیت های این مرز، برای توسعه مراودات تجاری و همکاری های میان دو کشور تاکید کرد.

در این زمینه وزیر صنعت ، معدن و تجارت  با اشاره به تصویب مصوبات مربوط به مبادلات مرزی در مجلس شورای اسلامی ایران علاقه مندی کشورمان را برای توسعه مبادلات با پاکستان در حوزه مرزها اعلام کرد.

وی با اشاره به بازگشایی مرز ریمدان-گبد به عنوان دومین مرز رسمی میان دو کشور، ابراز امیدواری کرد که با توافق طرفین به زودی شاهد گشایش مرز سوم و توسعه مراودات بیشتر نیز باشیم.

رزم حسینی در این خصوص نیز تأکید کرد: با برگزاری نهمین کمیته مشترک و رایزنی های انجام شده، مذاکرات موافقتنامه تجارت آزاد نهایی شود.

استفاده از ظرفیت تهاتر کالا

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان همچنین با اشاره به مذاکرات قبلی در خصوص تهاتر کالا میان دو کشور، گفت: در مقابل صادرات برق، می توان از کشور پاکستان برنج وارد کرد که این مهم منتظر تصویب در دستگاه‌های مرتبط در پاکستان از جمله بانک مرکزی این کشور است.

رزم حسینی با یادآوری ظرفیت تجار توانمند در پاکستان، آمادگی کشورمان را برای دعوت از سرمایه گذاران و تجار پاکستانی برای سرمایه گذاری در مرز میرجاوه یا مناطق آزادی همانند چابهار اعلام کرد.

وی  با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیری که بر کاهش مبادلات تجاری میان دو کشور و تمامی کشورهای دنیا داشته است، گفت: نهمین کمیته مشترک تجاری دو کشور سرآغاز دور جدیدی از همکاری ها برای گسترش مبادلات باشد.

رزم حسینی در پایان خواستار شد؛ تا معاونان دو طرف در سطح ملی و محلی مذاکرات مجازی را برای تهیه پیش نویس تفاهم نامه ها و توافقنامه ها برای نشست آتی دو طرف آماده کنند.

کد خبر 39910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =