اقلام مصرفی ۱۰ برابر گران شدند

اقلام مصرفی همچون برنج، گوشت قرمز، گوشت مرغ و شکر طی سالجاری با ۱۲۰ درصد افزایش در قیمت روبه رو شدند.

به گزارش اگزیم نیوز، براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت، مقایسه قیمت کالاهای اساسی در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد؛ بیشتر کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ و انواع برنج بین ۲۳ تا ۱۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

براین اساس، قیمت هر کیلوگرم شکر سفید در ۹ ماهه ابتدای امسال ۸ هزار و ۴۹۰ تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بهای این کالای مصرفی با  ۶۷.۷ درصد رشد روبه رو شد.

همچنین قیمت هر کیلوگرم شکر سفید طی ۹ ماهه سال گذشته کمی بیش از ۵ هزار تومان بود اما بهای این کالا د در ۹ ماهه امسال نسبت به آبان سال جاری نیز ۱.۲ درصد افزایش را تجربه کرد.

نرخ گوشت گوساله و گوشت گوسفندی (مخلوط) نیز در ۹ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲۵.۴ و ۲۳.۷ درصد افزایش یافت.

بهای گوشت مرغ تازه با ۹۳.۱ درصد افزایش در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲۴ هزار و ۵۸۹ تومان رسیده در حالی که قیمت این کالای مصرفی در ۹ ماهه سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۳۶ تومان بود.

نرخ گوشت مرغ طی آذرماه امسال نسبت به آبان نیز ۱.۶ درصد رشد داشت و بهای شکر بسته‌بندی ۹۰۰ گرمی نیز در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳.۸ درصد افزایش یافت.

بر اساس این آمارها، نرخ هرکیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک، برنج تایلندی، برنج طارم اعلا و برنج طارم هاشمی درجه یک نیز طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۹۸، ۱۲۰، ۴۶.۷ و ۴۶.۲ درصد رشد داشته  و قیمت هرکیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک در ۹ ماهه سال جاری ۲۴ هزار و ۵۹۲ تومان و برنج تایلندی۱۷ هزار و  ۱۹۲ تومان شد.

بهای هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک طی ۹ ماهه سال گذشته ۱۲ هزار و ۳۵۰ تومان و قیمت برنج تایلندی در ۹ ماهه سال گذشته ۷ هزار و ۸۱۵  تومان شده است..

برنج طارم اعلا و برنج داخلی هاشمی در آذر امسال نسبت به آبان سال جاری به ترتیب ۴.۸ و ۵.۱ درصد رشد را درنرخ  خود تجربه کردند.

کد خبر 39911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =