فولاد ارزان نشود

نایب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز گفت: برای پیشگیری از قاچاق، نباید قیمت داخلی فولاد از بهای آن در کشورهای همسایه کمتر باشد زیرا زمانی که قیمت جهانی این محصول افزایش یابد، آهن قراضه‌ نیز گران خواهد شد که اگر نرخ های داخلی رشد نکند؛ مواد اولیه به صورت قاچاق به فولادسازی کشورهای پاکستان و ترکیه فروخته خواهد شد.

به گزارش اگزیم نیوز و به نقل از ایسنا، رضا نادری اظهار داشت: طی ۲ سال اخیر، بهای فولاد تورم شدیدی را تجربه کرد که ناشی از افزایش قیمت دلار بود اما در حال حاضر موج گرانی جدیدی در بازار آهن به وجود آمده است.

وی افزود: افزایش قیمت جهانی آهن که ناشی از توافق برگزیت بوده نیز بر بازار ایران هم اثرگذاشته است.

افزایش قیمت آهن

نایب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز تصریح کرد: بعلت اعمال برخی از سیاست های اروپا و بازار جهانی بر معاملات فولاد اکنون شاهد افزایش نرخ تقریبا ۳ هزار تومانی میلگرد و رسیدن آن به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان هستیم.

وی با انتقاد از اینکه نرخ آهن مانند سایر اجناس روند تورمی نداشته، گفت: قیمت این محصول در این مدت از هر کیلوگرم ۷۸۰۰ تومان به ۱۰ هزار تومان رسیده، هرچند بخاطر برخی تغییرات در روزهای آینده شاهد افزایش قیمت بیشتری در محصولات فولادی خواهیم بود.

نایب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز، افزود: روند ساخت و سازهای ساختمانی تاثیر چشمگیری بر قیمت آهن نداشته و اوایل امسال، شیوع ویروس کرونا باعث عدم حضور استادکارها بر پروژه‌های ساخت و ساز شده که این امر افت شدید تقاضای آهن در بازار را رقم زده است.

وی ادامه داد: با این وجود، علی‌رغم  نبود تقاضا، آهن روند افزایش قیمت خود را متاثر از نرخ دلار در اوایل سال ۹۹ طی کرد و هر کیلوگرم آهن از حدود ۵ به تقریبا ۱۳ هزار تومان رسید.

کد خبر 39924

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =