ریسک های سیستماتیک و انتظار کاهش نرخ ارز؛ عوامل ریزش شاخص کل بورس

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تداوم روزهای ریزشی شاخص کل بورس گفت: ریسک های سیستماتیک و انتظار کاهش نرخ ارز از جمله دلایل اصلی این موضوع هستند.

عباس آرگون روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز درباره از دست رفتن مقاومت یک و ۳۰۰ هزار واحدی شاخص کل و احتمال کاهش بیشتر آن طی روزهای آینده، گفت: رییس جمهور در جلسه هیات دولت احتمال داده که با گشایش های ارزی و استفاده از روش های مختلف برای تامین ارز و صادرات غیرنفتی، نرخ دلار تا ۱۵ هزار تومان کاهش یابد.

وی با بیان اینکه ریزش شاخص بورس دلایل متعدد و مختلفی دارد، ادامه داد: در روزهای گذشته انتظار کاهش نرخ ارز بر روند حرکت شاخص کل تاثیرگذار بود. همین طور موضوع دخالت های دولت و قیمت گذاری دستوری در مورد فولاد نیز اثرات مختلفی بر بازار بورس گذاشت.

این فعال بخش خصوصی گفت: از سوی دیگر دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ طی روزهای آینده پایان خواهد یافت و رفتارهای هیجانی نیز بر این روند تاثیر گذاشته است.

آرگون خاطرنشان کرد: البته نباید از یاد ببریم که دولت در ابتدای سال وعده های فراوانی در خصوص حمایت از بازار سرمایه داد ولی آن گونه که انتظار می رفت این حمایت ها ادامه پیدا نکرد.

این کارشناس بازار سرمایه در عین حال تصریح کرد: ذات بازار سرمایه با نوسان در ارتباط است و رفتارهای هیجانی و غیرحرفه ای نیز بر آن تاثیر می گذارد. در روزهایی که همه شاخص ها سبز است تمام تحلیل ها نیز مثبت بیان می شود و در روزهای منفی برعکس اما موضوع اصلی این است که رفتارهای هیجانی به بازار صدمه می زند.

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران از نقدینگی، تورم، قانون بودجه نیز به عنوان دیگر متغیرهای اصلی موثر بر شاخص بورس و روند منفی آن طی روزهای گذشته یاد کرد.

کد خبر 39934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =