صادرات دام زنده آزاد نیست

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: صادرات دام زنده آزاد نشده است و با متخلفان در این زمینه برخورد می‌شود و شایعات فاقد وجاهت قانونی است.

«عباس تابش» افزود: انتشار شایعاتی مبنی بر آزادشدن صادرات دام زنده در شبکه های مجازی، موجب رصد بازار خرید و فروش دام زنده و پیگیری موضوع شد.

وی ضمن تکذیب این شایعات اضافه کرد: تمهیداتی برای ممانعت از فعالیت افراد سودجو و اخلال گران نظام بازار انجام شده است.

تابش تصریح کرد: اکنون با پیگیری معاونت فنی گمرک جمهوری اسلامی ایران مشخص شد تلاش هایی با سندسازی برای جمع آوری دام زنده از سطح کشور و انتقال آن به خارج از کشور انجام شده است که مراجع مربوطه با ضبط مدارک جعلی از اقدام سودجویانه ممانعت به عمل آورده اند.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ضمن تاکید بر اینکه هیچ مجوزی برای خروج دام زنده از کشور صادر نشده، خاطرنشان کرد: بنابر تصمیم گیری در ستاد تنظیم بازار فرآیند های مربوطه به این موضوع به طور دائم رصد شده و بازرسان سازمان حمایت در سطح عرضه ضمن انجام بازرسی های موضوعی در صورت مشاهده اخلال گران نظام تولید و عرضه دام زنده سبک برخورد لازم را به عمل می آورند.

یادآور می شود، پیش از این ستاد تنظیم بازار در مصوبه ای اعلام کرد، با توجه به افزایش قاچاق دام زنده از استان های مرزی، همچنین اخباری که از برخی استان‌ها مبنی بر اعمال نظر استانداران در ارتباط با اجازه ندادن برای خروج دام زنده از استان، براساس مدیریت قیمت دام زنده (سبک و سنگین) و جلوگیری از قاچاق آن، مقرر شد استانداران از هر گونه بخشی نگری در این ارتباط پرهیز کرده و نظرات کارشناسی خود را به دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار ارسال کنند.

ستاد تنظیم بازار همچنین تصریح کرده بود که استانداران به عنوان عالی ترین مقام اجرایی استان ها باید ناظر و ضامن اجرای مصوبه های کارگروه ملی تنظیم بازار باشند.

 

 

کد خبر 39941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =