جمهوری داغستان ظرفیتی برای تجارت با اوراسیا

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با هیات روسی، از توسعه همکاری‌های تجاری با روسیه استقبال کرد و جمهوری داغستان را ظرفیتی برای تجارت با اوراسیا برشمرد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از سازمان توسعه تجارت ایران، «حمید زادبوم» امروز با هیاتی از نمایندگان کشور روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد و از آغاز مذاکرات موافقت‌نامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در آینده نزدیک خبر داد.

در این دیدار «ارسلان هامزاتوف» رییس انجمن توسعه صادرات جمهوری داغستان با تشریح ظرفیت‌ها، این منطقه را به عنوان دروازه ورود به روسیه و اوراسیا معرفی کرد و از امکان ایجاد مرکز تجاری برای بازرگانان و تولیدکنندگان ایران خبر داد.

«رسول تاگییویچ» مسوول مرکز حمایت صادرات جمهوری داغستان نیز با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری برای کارآفرینان حوزه خزر به منظور صادرات کالای ساخت مشترک یا خصوصی به اوراسیا اختصاص داده شده است، از تجار ایرانی برای بازدید دعوت کرد.

«زولگیمار ابراهیمونا» رییس امور زنان کارآفرین جمهوری داغستان نیز از آمادگی برای عرضه صنایع دستی ایران و همکاری با بانوان و کارآفرینان ایرانی خبر داد و بر گسترش توریسم بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، از آبان ماه پارسال موافقت‌نامه تجاری میان ایران و اتحادیه اوراسیا به امضا رسید که بر اساس آن ۸۶۰ قلم کالایی میان ایران و پنج کشور متحد اقتصادی مبادله می‌شود و اکنون مذاکره‌های تجارت آزاد با این اتحادیه آغاز شده است.

ایران در هشت ماهه امسال یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار با اتحادیه اقتصادی اوراسیا تجارت داشته است.

 

 

کد خبر 39943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =