قیمت سکه ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافت

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز جاری (پنجشنبه) با ۳۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان معامله شد.

به گزارش اگزیم نیوز، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در معاملات امروز(پنجشنبه) به ۱۰ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید، هر سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی نیز ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و هر سکه یک گرمی هم دو میلیون و ۲۷۰ هزار تومان معامله شد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۴۲ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای چهار میلیون و ۵۱۷ هزار تومان رسید.

هر اونس طلا نیز در بازار جهانی امروز یک‌هزار و ۸۴۰ دلار  و ۸۲ سنت فروخته شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، در هفته‌های اخیر قیمت سکه و طلا متاثر از بازار ارز روند کاهشی داشت که سیر نزولی قیمت ارز بر بازار طلا نیز تاثیر گذاشته است.

کاهش نرخ اونس جهانی طلا نیز باعث افت قیمت طلا و سکه شده و کارشناسان افت بیشتر اونس جهانی طلا در هفته‌های آینده را پیش‌بینی کرده‌اند. کاهش ریسک‌های بین‌المللی پس از پذیرش شکست از سوی دونالد ترامپ و معرفی جو بایدن به عنوان رییس‌جمهوری قانونی آینده آمریکا نیز بر این روند تاثیرگذار بوده است.

علاوه براین انتظار می‌رود با آغاز توزیع واکسن کرونا و بهبود شرایط اقتصادی در ماه‌های آینده، میزان استقبال از طلا به عنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاری کاهش یابد.

 

 

کد خبر 39958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =