کاهش ۵ درصدی رشد اقتصادی آلمان همزمان با محدودیت های کرونایی

بر اساس گزارش آمار تولید ناخالص داخلی آلمان که امروز پنجشنبه منتشر شد، رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی ۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش اگزیم نیوز، شبکه خبری سی ان بی سی  نوشت: این آمار اولیه نسبت به پیش بینی کاهش رشد اقتصادی ۵.۱ درصدی در وضعیت بهتری قرار دارد و به دنبال یک سال مشکلات اقتصادی در آلمان و سایر کشورهای جهان همزمان با همه گیری کرونا که کسب وکارها و بخش بزرگی از اقتصاد را مختل کرده، منتشر شده است.

افزایش مبتلایان به کرونا در آلمان محدودیت هایی را در حیات عمومی و فعالیت اقتصادی این کشور ایجاد کرده است. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان هفته گذشته اعلام کرد محدودیت های کرونایی تا پایان ماه جاری میلادی (ژانویه) ادامه خواهد یافت.

در بحبوحه افزایش نگرانی ها درباره ویروس جهش یافته کرونا که ابتدا در انگلیس شناسایی شد، روزنامه آلمانی بیلد این هفته گزارش داد که مرکل در نشست قانونگذاران حزب اتحادیه دموکرات مسیحی گفته است که این محدودیت ها حتی می تواند تا اوایل ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) ادامه یابد.

بنابر آمار روز پنج شنبه موسسه رابرت کخ آلمان در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ هزار مورد جدید به شمار متبلایان به کرونا در این کشور افزوده شده و تعداد مبتلایان از ابتدای شیوع این همه گیری را به یک میلیون ۹۷۸ هزار و ۵۹۰ نفر افزایش داده است.

 

 

کد خبر 39959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =