کسری بودجه آمریکا در ماه پایانی سال ۲۰۲۰ به شدت افزایش یافت

تارنمای مارکت واچ گزارش داد: کسری بودجه آمریکا در ماه دسامبر ۲۰۲۰ به رقم بی سابقه ۱۴۴ میلیارد دلار رسیده و انتظار می رود این روند تا پایان همه گیری کرونا ادامه یابد.

این گزارش افزوده است: این افزایش کسری بودجه در حالی همچنان ادامه دارد که واشنگتن مبالغ بی سابقه ای را برای ثابت نگه داشتن وضعیت اقتصادی در دوران همه گیری کرونا هزینه کرده است. 

تارنمای مارکت واچ افزود: احتمالا این کسری بودجه در ماه های آتی و بعد از تصویب کمک های اقتصادی بیشتر فدرال افزون تر نیز خواهد شد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، کسری بودجه در ماه دسامبر در حالی افزایش یافته که کسری بودجه ایالات متحده در دسامبر سال ۲۰۱۹ تنها ۱۳ میلیارد دلار بود.

کسری بودجه در سه ماه نخست سال جاری مالی ۶۱ درصد در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته افزایش داشته است. کسری بودجه آمریکا در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ به ۵۷۳ میلیارد دلار رسیده بود. در سال قبل از آن این کسری ۳۵۷میلیارد دلار ثبت شده بود.

واشنگتن میلیاردهای دلار صرف چک های محرک اقتصادی برای خانوارها و مزایای بیکاری و کمک به رونق کسب و کار کرده که با پیامدهای همه گیری کرونا دست و پنجه نرم می کنند.

درآمد مالیاتی دولت آمریکا در ماه دسامبر با افزایشی ۳ درصدی از ۳۳۶ میلیارد دلار در سال قبل به ۳۴۶ میلیارد دلار رسید. با این حال ممکن است با افزایش مبتلایان به کرونا و محدودیت های تجاری بیشتری درآمد مالیاتی آمریکا به دلیل از رکود کسب و کار کاهش یابد.

واشنگتن ماه گذشته کمک اقتصادی نزدیک به یک میلیارد دلار را تصویب کرد. جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا نیز وعده داده کمک های بیشتری را به اقتصاد این کشور اختصاص دهد.

کسری بودجه آمریکا در سال مالی منتهی به ۳۰ سپتامبر به ۳ تریلیون دلار رسید که بالاترین کسری بودجه از سال ۱۹۴۵ محسوب می شود.

دفتر بودجه کنگره اعلام کرده که انتظار می رود در سال مالی جدید کسری بودجه نصف شود، اما بستگی به اقداماتی خواهد داشت که دولت جو بایدن انجام خواهد داد.

 

 

کد خبر 39961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =