بسته کمک مالی جدید آمریکا قیمت جهانی طلا را تقویت کرد

قیمت جهانی طلا در معاملات روز جمعه با خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به بسته کمک مالی جدید آمریکا که توسط جو بایدن اعلام شد، رشد کرد.

به گزارش اگزیم نیوز  به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی طلا در معاملات روز جمعه با خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به بسته کمک مالی جدید آمریکا که توسط جو بایدن اعلام شد، رشد کرد.

  قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۲ درصد روز گذشته جهش کرده و به ۱,۸۵۰.۳۶ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر بود و در ۱,۸۵۲.۲۰ دلار باقی ماند.

جو بایدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا پنج‌شنبه شب (صبح جمعه به وقت تهران) اعلام کرد برای بازگشت قدرتمند اقتصاد از بحران کرونا بسته مالی جدیدی به ارزش ۱.۹ تریلیون دلار تصویب خواهد کرد.

جزییات بسته مالی ۱.۹ تریلیون دلاری جو بایدن

اعلام جزئیات بسته مالی ۱.۹ تریلیون دلاری جو بایدن

رئیس‌جمهور منتخب جدید آمریکا، جو بایدن، پنج‌شنبه شب جزئیات بسته کمک مالی کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری خود را اعلام کرد؛ این بسته قرار است برای تقویت سریع اقتصاد آمریکا به کار گرفته شود.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، رئیس‌جمهور منتخب جدید آمریکا، جو بایدن، پنج‌شنبه شب به وقت آمریکا (صبح جمعه به وقت تهران) جزئیات بسته کمک مالی کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری خود را اعلام کرد که قرار است برای تقویت سریع اقتصاد آسیب‌دیده از بحران کرونا به کار گرفته شود.

بایدن در سخنرانی خود به مناسبت معرفی این بسته گفت: بحرانی از رنج عمیق انسان‌ها در برابر دیدگان ما قرار داد و ما هیچ وقتی برای هدر دادن نداریم.

در این بسته کمک مالی، ۴۱۵ میلیارد دلار برای تقویت واکنش به ویروس کرونا و توزیع واکسن اختصاص داده شده، ۱ تریلیون دلار به صورت یارانه نقدی مستقیم به خانوارها ارائه خواهد شد و ۴۴۰ میلیارد دلار هم به شرکت‌های کوچک آسیب‌دیده از بحران کرونا کمک خواهد شد.

حالا به اضافه چک‌های ۶۰۰ دلاری یارانه نقدی که آخرین بار توسط کنگره تصویب شده بود، به هر آمریکایی یک چک ۱,۴۰۰ دلاری دیگر تحویل داده خواهد شد. به علاوه مبلغ کمک‌هزینه هفتگی بیکاران هم از ۳۰۰ دلار به ۴۰۰ دلار افزایش خواهد یافت و این روند تا پایان سپتامبر اجرا خواهد شد.

۲۵ میلیارد دلار برای کمک به اجاره‌نشین‌ها و ۵ میلیارد دلار برای کمک به پرداخت قبض‌های آب و انرژی اختصاص می‌یابد و برنامه جلوگیری از اخراج مستأجران تا انتهای سپتامبر ۲۰۲۱ تمدید خواهد شد.

بایدن همچنین اعلام کرد مهمترین هدف دولت او توزیع ۱۰۰ میلیون واکسن کرونا در ۱۰۰ روز اول دولت خواهد بود.

کد خبر 39975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =