رفع تعلیق کارت بازرگانی ۷۰۰ صادرکننده

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: کارت بازرگانی ۲ هزار صادرکننده غیرتولیدی که کمتر از ۳۰ درصد، ایفای تعهد ارزی برای بعد از سال ۹۸ داشتند، تعلیق شد و با توجه به اینکه ۷۰۰ نفر ایفای تعهد کردند؛ کارت بازرگانی آن‌ها از تعلیق خارج شد.

حمید زادبوم با بیان اینکه کارت بازرگانی هیچ یک از صادرکنندگان تولیدی تعلیق نشد افزود: این دسته از صادرکنندگان، تعهد ارزی خود را با واردات در مقابل صادرات رفع کردند به طوری که با ارز حاصل از صادرات، از فهرست هزارگانه مشخص شده اقدام به واردات کردند که بیش از ۶۰۰ کالا مربوط به مواد اولیه کارخانجات و بقیه مواد مورد نیاز حوزه جهاد کشاورزی بوده است.

زادبوم ادامه داد: از دو هزار کارت بازرگانی تعلیق شده، همچنان یکهزار و ۳۰۰  صاحب کارت بازرگانی، به تعهد ارزی بعد از سال ۹۸ خود عمل نکردند که تا زمان رفع تعهد ارزی، کارت بازرگانی آنان همچنان معلق خواهد بود.

وی با اشاره به آسیب‌شناسی صورت گرفته در خصوص فرایند صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی و مشکلات جاری گفت: با اصلاحات انجام شده با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، مشکلات موجود به حداقل رسیده و انتظار می‌رود با تمهیدات در نظر گرفته شده فرآیند صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی با دقت بیشتری انجام شود.

کد خبر 40021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =