چهاردهمین همایش فاینانس آسیا برگزار شد

چهاردهمین همایش فاینانس آسیا (Asian Financial Forum) همایش صبح امروز (دوشنبه)با حضور روسای بانک‌های مرکزی و مدیران عامل بانک‌های زیر ساخت توسعه آسیا، بانک توسعه اسلامی و سایر بانک‌های توسعه‌ای در هنگ کنگ برگزار شد.

به گزارش اگزیم نیوز، سیدحسن حسینی مشاور بانکداری و تامین مالی ضمن تشریح اهداف این همایش، اظهار داشت: هنگ کنگ به عنوان یکی از مراکز مالی توسعه یافته در جهان مطرح شده و سعی دارد در ارایه راه‌های نوین تامین مالی در جهان معرفی  شود. در این همایش هم محورهای مهمی در حوزه تامین مالی و فاینانس مطرح شد.

حسینی افزود: در این همایش بحران جهانی کرونا و تاثیرات آن در اقتصاد جهانی مورد بررسی قرار گرفت که این بحران برای اقتصاد جهانی هزینه‌های زیادی داشته است و باید هزینه‌های این بحران در اقتصاد جهان باید کاهش یابد.

وی تاکید کرد: در این همایش همچنین موضوع تغییرات آب و هوایی(Climate Change) مورد بررسی قرار گرفت. در عین حال بانک سرمایه گذاری اروپا تاکنون یک تریلیون دلار سرمایه گذاری  برای اوراق سبز(Green Bond)داشته است و تاکید شد ساختار مالی کشورها همزمان با اینکه باید پاسخگو باشد، باید دارای مقاومت پذیری بالایی نیز برای مقابله با بحران‌های پیش رو داشته باشد.

حسینی تصریح کرد: در این همایش بر ساختار بانک‌های توسعه ای تاکید شد و اینکه لازم است زیر ساختارها بار دیگر باز تعریف شوند. بحران جهانی کرونا نشان داد زیر ساخت‌های آموزشی و بهداشتی حتی در کشورهای مختلف دچار مشکل شده است.

این مشاور بانکداری خاطرنشان کرد: بانک‌های توسعه ای می توانند زنجیره ارزش افزوده را برای تامین مالی حوزه های سلامت و بهداشت را به وجود آورند و در بسیاری از کشورهای کمتر توسعه یافته بسیاری از دانش آموزان نتوانستند به علت عدم وجود امکانات در آموزش‌های مجازی شرکت کنند.

همچنین در این همایش پروژه های مختلف حوزه بهداشت و سلامت برای جذب سرمایه گذاران تشریح شد.

وی در پایان تصریح کرد: تامین مالی در جهان موضوع جدی شده است و کشورهای مختلف سعی می کنند با هم افزایی تجارب بتوانند در دوران کرونا پروژه های بهداشت و سلامت را تامین مالی کنند.

حسینی افزود: موضوع جهانی سازی (Globalization)در این همایش مورد انتقاد قرار گرفت و اینکه جهان در بحران ها به سمت کاهش جهانی سازی پیش رفته است و لازم است مجددا جهانی سازی (Re globalization )شود.

حسینی در ادامه از اتاق بازرگانی ایران و چین برای هماهنگی های مربط به این همایش تشکر کرد.

کد خبر 40049

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =